Avatar billede kaspersmith Nybegynder
03. september 2007 - 10:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IP Adresse Management

Hej Alle.

Vi er efterhånden ved at vokse os større og større. Vi har lidt over 200 VPN forbindelser ud af huset nu.
Det er efterhånden svært at huske hvem som kører på hvilke subnets.

Er det muligt med noget software at styre hvilke subnets der er i brug? Kender i til nogle gode programmer, ikke nødvendigvis gratis men gerne en løsning som fungerer.

Evt, ligesom stifinder hvor der kan foldes ud.
Så det ville være:

Samt at der kan skrives navn ud for kunden.

Om det kører Linux eller Windows er næsten et fedt, bare kom med et par gode forslag, jeg er ved at løbe tør for Google kombinationer.

Har du evt programeret en løsning selv og vil dele eller noget, så skriv også gerne :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2007 - 12:25 #1
Jeg sidder i en relativt stor organisation med godt 17.000 brugere fordelt over hele danmark og med afdelinger liggende i bl.a. Afghanistan, Irak, Kosovo og andre steder i verden og vi har løst opgaven således.

Først har vi lagt en grundlæggende plan for hvordan vi bruger de forskellige adresse range. Vi fordeler på det vi kalder node eller HUB sites, der er de store grundlæggende netværkssites.

Herefter har vi lavet en DHCP applikation, der muliggør tildeling og konfiguration af subnets inden for den plan vi har lagt. Denne applikation er selvfølgelig skrædersyet til vores plan.

Helt grundlæggende kan siges. Jo mere detaljeret planen er, jo bedre bliver applikationen og jo lettere bliver det at styre også hvils man vælger at køre uden applikation
Avatar billede sameaim Nybegynder
08. september 2007 - 22:59 #2
VitalQIP fra alcatel-lucent :)

http://kortlink.dk/alcatel-lucent/47ze
Avatar billede kaspersmith Nybegynder
19. september 2007 - 12:22 #3
VitalQIP

Ja jeg kan få lov at download en zip fil med en wrf fil, hvad skal jeg bruge den til? Jeg har ingenting at køre den med.
Kan du forklare lidt mere om det?

bufferzone, vi har allerede brugt en masse ip adresse, og vi har forskellige dhcp servere til forskellige net.
Problemet er når vores VPN forbindelser ramler sammen med samme range.
Avatar billede jones Nybegynder
19. september 2007 - 12:27 #4
Jeg ville bruge http://iptrack.sourceforge.net/
bruger vi selv her i virksomheden.