Avatar billede kviller Novice
02. september 2007 - 21:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MS SQL Brugerflade

Hej Eksperter

Jeg har aldrig rørt MS SQL, men har det installeret på min computer i forbindelse med et andet program som bruger det. Jeg er bekendt med MySql og kan bruge det og benytter PhpMyAdmin til at styre databaserne på MySql. Nu overvejer jeg dog om jeg ikke lige så godt kan benytte den MS SQL der ligger på computeren i stedet for at installere en My Sql.

Findes der et program til at styre databasen med og hvis der gør hvad hedder det? Kan MS SQL også benyttes sammen med Php på apache server?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2007 - 21:59 #1
Nu skriver du ikke hvilken version af SQLServer du har.

Men enten har du allerede et administartions program eller så kan du få et gratis.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2007 - 22:00 #2
Avatar billede kviller Novice
02. september 2007 - 22:26 #3
Jeg har heller ingen idé om hvad det er jeg har, det er som sagt bare en der er blevet installeret sammen med et andet program. Det enste jeg ved er at der ligger en MS SQL Service manager og kører. Hvor kan jeg se det?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2007 - 22:29 #4
Det lyder som en MSDE 2000.
Avatar billede kviller Novice
02. september 2007 - 22:31 #5
Ok, Jeg har som sagt aldrig rørt ved MS SQL, men håber det minder meget om MySql
Avatar billede kviller Novice
02. september 2007 - 22:32 #6
Men hvilke programmer kan man bruge til at administrere sin database når man altså ikke lige er hardcore nok til at gøre det uden UI.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2007 - 22:33 #7
Til MSDE 2000 vil jeg anbefale:
  http://www.asql.biz/en/DbaMgr.aspx
Avatar billede kviller Novice
02. september 2007 - 23:31 #8
Blev så grebet af at lære nyt at jeg glemte at skrive her. Kan du ikke lige smide et svar for points? Virker perfekt. (Nu skal jeg bare lige lære at bruge det)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2007 - 00:30 #9
svar