Avatar billede plm123 Nybegynder
01. september 2007 - 20:45 Der er 1 kommentar

Trådløst netværk virkede, men så gik det ned

Hej

Jeg har et lille problem med opsætningen af et trådløst netværk.

Sagen er den, at jeg har en stationær pc som er opkoblet til ADSL bredbånd med en Zyxel router fra Cybercity. Dette net fungerer helt fint uden problemer.
Da jeg også har to bærbare computere, som skal på nettet, anskaffer jeg mig en trådløs router fra Belkin.

Jeg installerer Belkin routeren som jeg skal ifølge installationsvejledningen og alt fungerer fint, begge bærbare kommer på Internettet.

Jeg vil så indstille sikkerheden, så det kun er muligt for mine egne to bærbare at komme på nettet, så jeg går ind på routerens hjemmeside (den der hedder 192.168.2.1) og under menuen "MAC-filtrering" skriver jeg den ene bærbares MAC-adresse og trykker tilføj, hvorefter hele netværket går ned og ikke kan "finde serveren".

Jeg forsøger at reset routeren, forsøger at installere Belkin routeren forfra, men lige meget hjælper det - netværket er helt nede.

Jeg kontaker så Belkin Support som foreslår mig at reset routeren, hvilket jeg allerede har gjort, men jeg gør det igen - op til flere gange uden at det hjælper det mindste. Andre forslag har de ikke, så jeg er rimelig meget på bar bund.

Jeg kan godt få den stationære pc på nettet via den gamle Cybercity router som ikke er trådløs, men så snart jeg forsøger at installere den trådløse Belkin router får jeg at vide, at der er et kommunikationsproblem og at jeg skal kontakte Teknisk Support, som jo desværre ikke kan hjælpe (jeg har kontaktet dem fire gange i alt - samme uduelige svar hver gang).

Så nu spørger jeg her, om der er nogen der har forslag til, hvad jeg kan gøre? Eller eventuelt hvor jeg kan henvende mig og få den fornødne hjælp?
Avatar billede kenp Novice
04. september 2007 - 19:17 #1
så ombyt den.