Avatar billede lalledk Nybegynder
01. september 2007 - 00:30 Der er 4 kommentarer

Fejl i spil

Hejsa :)

Jeg fandt mit gamle golfspil, Links 2003, frem fra skuffen og tænkte, at jeg ville installere det igen. Jeg kører vista på min computer. Installationen gik helt fint, men når jeg så skal starte spillet, så kan den ikke finde disk 1 i drevet. Jeg har prøvet at højreklikke på genvejsikonet og så sætte den til at køre i tidligere windowsversioner, men det nytter ingenting. Nogen der har en idé om, hvad problemet kan være?

Der er 200 point til en løsning.

På forhånd tak! :)

/lalledk
Avatar billede jacla Nybegynder
01. september 2007 - 02:11 #1
Hvilket styresystem har du nu, og dengang det virkede????

Vistas modeller er ikke lige gode til spil, som WIN 98 og XP ikkke er.

NB! kan også være fejl på CD diskettte mv.

Vh  Jacla
Avatar billede old-faithful Praktikant
01. september 2007 - 14:54 #2
Måske leder installationsprogrammet efter filerne på f.eks. drev "D:" mens dit CD-ROM drev har et andet bogstav? Eller Windows er installeret på et andet drev end drev "C:"?
Avatar billede lalledk Nybegynder
02. september 2007 - 04:54 #3
>jacla: Jeg kører som skrevet Vista, og dengang, da det virkede, kørte jeg XP. Har lånt endnu en version af spillet af en ven, men jeg får samme fejl, så det kan ikke være cd-fejl..

>old-faithful: Ville det ikke være mærkeligt, hvis computeren skulle lede efter cd'en på et andet drev, når jeg lige har installeret cd'en fra samme drev? Jeg har kun et dvd/cd-drev og kun én hdd, så det burde altså ikke være problemet.
Avatar billede lalledk Nybegynder
02. september 2007 - 15:24 #4
Ikke nogen der har et forslag?