Avatar billede urbsurbs Nybegynder
30. august 2007 - 22:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 styresystemer på en bærbar.

God Aften.

Jeg ejer en AMILO Xa 1526 http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/notebooks/amilo_xa_1526.html

Kan jeg køre med to styresystemmer på en gang, Vista og Xp pro(Uk), der er vista home på den nu.

Såvidt jeg kan forstå er det ikke alle vista maskiner der kan køre med Xp.

Hvis ikke man kan køre med to OS, kan jeg så køre med XP på den?

Det skal være Xp pro(UK), ellers kan jeg ikke komme på skolens netværk.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2007 - 06:59 #1
Som du kan se på http://www.eksperten.dk/spm/792649 er der viise problemer - det letteste vil være at lave en tom partition - boote op på din XP-skive og så se om skidtet vil finde harddisken
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
31. august 2007 - 14:12 #2
Som komme jeg endelig på nettet igen.

Ja har godt nok fundet ud af at det ikke er uden problemmer, men nu siger skolen så at det kun er Vista home edition der er problemmer med, så jeg smider bare en anden vista version på den, så skulle problemmet være løst.

Så er spørgsmålet bare hvad for en?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2007 - 14:22 #3
Ultimate
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
31. august 2007 - 14:35 #4
Er der forskel på om jeg køber den i en butik eller inde på microsofts hjemmeside?

Og hvad er forskellen på Standard og OEM versionen, udover prisen?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2007 - 15:06 #5
Det lyder sindsygt, men du vil sikkert opdage at den er dyrest ved Microsoft - OEM følger computeren - RETAIL følger manden (sagt lidt firkantet) se evt. http://www.eksperten.dk/spm/793813
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
31. august 2007 - 15:43 #7
ok, mange tak for hjælpen.

Hvis jeg har forstået det her system korrekt, skal du vist poste et svar og så kan jeg sende dig dine points.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2007 - 15:58 #8
Det gør jeg gerne

Good luck