Avatar billede neoman Novice
30. august 2007 - 14:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Drag & drop i ASP.NET

Nogen som kender noget out-of-the-box d&d for ASP.NET i stil med dette http://www.cyberdummy.co.uk/test/dd.php

Jeg har googlet uden større held. Eller er det noget som man officielt "misbruger" webparts til?
Avatar billede jokkejensen Novice
30. august 2007 - 14:50 #1
http://www.asp.net/ajax/downloads/

Der er massere af muligheder.

/JJ
Avatar billede neoman Novice
30. august 2007 - 14:51 #2
Den side kender jeg godt - så hvad tænker du på præcist ? Der er ikke noget d&d i toolkittet, kun noget drag!
Avatar billede jokkejensen Novice
30. august 2007 - 14:51 #3
http://www.pageflakes.com/ <-- skulle være lavet "rent" deri.. men jeg tror ikke de er kommet uden om at skrive lidt JS selv.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
30. august 2007 - 14:52 #4
Du skal jo nok selv abbonnere på de forskellige events, man får nok desværre ikke det hele foræret !
Avatar billede neoman Novice
30. august 2007 - 14:59 #5
Jeg har set eksempler hvor folk prøvede at bygge på AJAX.NET drag-komponenten til at kunen finde ud af hvor den blev droppet- men uden større held
Avatar billede neoman Novice
30. august 2007 - 15:01 #6
pageflakes er webparts, det er der ingen ben i. Jeg søger noget som er specifikt som det eksempel http://www.cyberdummy.co.uk/test/dd.php hvor man kan tilføje/fjerne ting fra en liste, og vide hvad der er i listen
Avatar billede jokkejensen Novice
30. august 2007 - 15:02 #7
Dit første problem er at fange eventen med JS, herefter kan du jo let kalde noget serverscript med ajax.

Eller taler vi forbi hinanden? - jeg ser ( som frontend udvikler ) intet problem i det.

/JJ
Avatar billede neoman Novice
30. august 2007 - 15:08 #8
Jeg ønsker ikke at genopfinde den dybe tallerken :-) Jeg har set sites derude som bruger  .NET eller til og med sælger webcontrols, som f.eks. kalendere, hvor man kan dragge/droppe folk ind på opgavelister/events osv. Den nærliggende tanke er så, at der ligger noget kode derude allerede - et eller andet sted - og jeg blot ikke kan finde den.

If not, ja, så er det at bide i det sure æble og strikke selv .. men har svært ved at tro, at det skulle være nødvendigt, især når det allerede eksisterer for php, som i eksemplet, som er et par år gammelt.
Avatar billede neoman Novice
30. august 2007 - 16:05 #9
jeg har dl'et koden fra http://www.cyberdummy.co.uk/test/dd.php og d&d klient-delen kan jo som sådan hives ud og tilpasses, da det jo er ren JS. Men håber stadig på en "komponent"-agtig løsning.
Avatar billede sherlock Nybegynder
31. august 2007 - 10:19 #10
http://live.intersoftpt.com/default.aspx?path=WebDragDropExtender/Vista%20Style%20Tooltip

Det er ikke ligefrem gratis, men det forudsætter du jo heller ikke.
Avatar billede neoman Novice
31. august 2007 - 17:19 #11
hi sherlock, my bad: jeg søger noget open source. At købe mig til en helt ready-made ting kan jeg godt selv, men det er ikke her projektet skal bruge pengene lige nu:)
Avatar billede jokkejensen Novice
01. september 2007 - 01:05 #12
neoman >> sæt dig lige ind i asp.net's ajax library.. det er helt klart vejen frem hvis du vil have en "box" løsning.. Det er præcis det jeg forsøger at råde vores backend folk fra.. Jeg vil hellere selv skrive lortet..

Jeg har forresten også lugtet lidt til YUI's JS library, det er også ret lækkert - men du skal selv abbonnere på events osv.. og det er ikke direkte lagt sammen med asp.net..

/JJ
Avatar billede neoman Novice
01. september 2007 - 11:20 #13
jokkejensen> ja det er en mulig vej frem, men jeg har for længst lært at betvinge mine udviklerdrifter, og prøver i videst mulig omfang bygge på eksisterende og afprøvede ting. Det er simpelthen spørgsmålet om hvor mange ressourcer der skal til, for at opnå en given funktionalitet. "Not invented here"- syndromet har jeg set kuldsejle for mange projekter til at jeg selv gider den slags:)

Blot fordi jeg ikke kan finde den type komponenter, betyder jo ikke at de eksisterer.  Jeg er næppe den eneste som sidder med tanken, og der er en hel del kommercielle løsninger derude, så man kan jo også med rimelighed forvente at der er noget open-source somewhere.
Avatar billede neoman Novice
01. september 2007 - 11:25 #14
...betyder jo ikke at de _ikke_ eksisterer ....!
Avatar billede neoman Novice
04. september 2007 - 18:02 #15
Jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu, så hvis nogen har et godt tip så kom endeligt med det:)
Avatar billede jorgen_c Nybegynder
08. september 2007 - 14:46 #16
Avatar billede neoman Novice
08. september 2007 - 14:51 #17
Jeps - men det med at trække en post fra  en liste til en anden mangler :-(
Avatar billede neoman Novice
18. september 2007 - 10:13 #18
Åbenbart ingen kendte ready-made løsninger
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. september 2007 - 10:44 #19
Nu har du jo selv været på google, så måske har du været her:

http://www.codeproject.com/Ajax/Ajaxion.asp

Jeg har ikke selv prøvet det, men han nævner drag'n'drop, som en af de ting der bliver demonstreret.
Avatar billede neoman Novice
18. september 2007 - 11:13 #20
Takker for linket - det ser interessant ud.

Men.. Aber dabei - Jeg havde håbet på en hel løsning. Der er mange måder man selv kan strikke noget samen på, men jeg kan bare ikke overkomme det hele i et hug, så de ting, som kræver udvikling, ryger ind i nice-to-have bunken, mens jeg bakser med alle must-haves først:)