Avatar billede lund_dk Praktikant
27. august 2007 - 16:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

optage ikke site i søgemakiner

hvordan sørger jeg for mit site ikke findes af google og andre søgemaskiner?

TIl at starte med har jeg fjernet alle meta taqs

Jeg har et site som skal ud i beta test, men på ingen måde skal kunne findes af søgemaskiner..

Og senere hen skal mit site så tilmeldes søgemaskiner igen..
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2007 - 16:28 #1
<ole>

Du kan vel bare lave en robots.txt med:

User-agent: *
Disallow: /

/mvh
</bole>
Avatar billede lund_dk Praktikant
27. august 2007 - 16:45 #2
i try .. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. august 2007 - 16:49 #3
"på ingen måde skal kunne findes af søgemaskiner" ... eller læg passwordbeskyttelse på.
Avatar billede azerty Juniormester
27. august 2007 - 16:57 #4
Hvad med:

<meta name="Robots" content="Noindex">
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2007 - 17:27 #5
Frontpage, frames, Flash og AJAX ... så skulle du være nogenlunde sikret!  ;D
Avatar billede tue_skaarup Nybegynder
27. august 2007 - 22:02 #6
Du kan benytte robots.txt eller bruge Meta Robots taggen som allerede foreslået. Men hvis du vil være sikker på, at søgemaskinerne ikke finder og indekserer dine testsider, bør du sætte passwordbeskyttelse på test websitet.