Avatar billede Slettet bruger
23. august 2007 - 15:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mail fra webside røger røber i SPAM bakken?

Hej med jer

Jeg har et website hvor man kan sende emails fra, men de emails der kommer derfra bliver betragtet som SPAM emails, både på GMAIL og HOTMAIL.

Nogen der ved om man skal huske og sætte en parameter af en art et sted, så emails bliver betragtet som alm. emails?

Håber at høre fra nogen

Mvh

Aqua
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2007 - 15:30 #1
Hvis der var saadan en parameter tror du saa ikke at alle spammere ville saette den ??

:-)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2007 - 15:43 #2
hahahaha...

måske jeg har formuleret mig forkert vedr. den parameter.

Det jeg mener er, hvis man sørger for at sine emails opfylder nogle bestemte "krav" om sandsynligheden for at den bliver betragtet som SPAM ikke bliver mindre.

Hvad kan man gøre for at minimere den risiko?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2007 - 15:59 #3
Jeg kender ikke hotmails og gmails spam filtre.

Men:
  - from er en valid adresse
  - mail til from adressen skal sendes til den SMTP server mailen kommer fra
  - den SMTP server mailen kommer fra er ikke black listet som aaben mail relay
  - antal modtagere er ikke stort
  - en fornuftig stoerrelse paa email
  - ingen suspekte ord i subject eller email

Er nok nogle af de relevante punkter.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2007 - 11:26 #4
hej arne

jeg forstår ikke helt denne her:

- mail til from adressen skal sendes til den SMTP server mailen kommer fra
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2007 - 03:31 #5
Jeg mener at hvis FROM er foo@bar.dk og hvis email til bar.dk skal sendes til
SMTP-server 123.123.123.123, så virker det troværdigt hvis den sendende SMTP-server
faktisk er 123.123.123.123.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:15 #6
Kommet videre ?
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2008 - 21:25 #7
ja, smid et svar så får du pointne :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2008 - 21:30 #8
ok