Avatar billede clyder Nybegynder
23. august 2007 - 10:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Opdatering af indholdet af visning i subform

Hej,
Jeg har udformet en formular, der indlæser startnumre på idrætsudøvere ved manuel indtastning eller indscaning af numrene. Disse bliver lagt ned i en tabel med et timestamp. I denne formular har jeg indsat en subform, der viser de seneste 15 datafangede startnumre inkl. navn m.m.

Denne subform ville jeg jo gerne have blev opdateret frekvent, således at formularen hele tiden viste de reelt 15 senest datafangede startnumre - og jeg ikke manuelt skulle opdatere formularen via Access-menuen.

Kan nogle hjælpe mig?

Vh
Claus Lyder
Avatar billede mugs Novice
23. august 2007 - 10:44 #1
Du kan opdatere din underformular ved at genforespøre den underliggende forespørgsel i underformularen:

Me.NAVN PÅ SUBFORM.Requery
Avatar billede fdata Forsker
23. august 2007 - 18:55 #2
Brug timeren på formen.

Se på formens egenkabsark. På fanen Hændelser har du to felter: TimerInterval og VedTimerUdløb
- TimerInterval sætter du til det antal (milli!)sekunder, der skal være mellem hver opdatering
- VedTimerUdløb lægger du en Hændelsesprocedure:
    Private Sub Form_Timer()
      Me.Requery
    End Sub
Avatar billede clyder Nybegynder
24. august 2007 - 09:45 #3
Tak til begge for løsningsforslag.
Vh
Claus Lyder
Avatar billede fdata Forsker
28. august 2007 - 23:52 #4
Takker for point  ;o)