Avatar billede tj_cuper Nybegynder
22. august 2007 - 11:58 Der er 4 kommentarer

Indsætning af Dato ind i SQL Express Smalldatetime

Jeg får denne besked når jeg prøver at tilføje en dato til min nyhed:

The conversion of char data type to smalldatetime data type resulted in an out-of-range smalldatetime value.
The statement has been terminated.

Sådan her er koden i ved submit button:

  objNewsPro.Redigeret = DateTime.Today

SQL Sætningen ser sådan her ud:

    Public Sub UpdateNews(ByVal pro As NewsPro)

        Dim strSQL As String
        strSQL = "Update tblNews Set fldType=" & pro.Type & ", fldGame=" & pro.Game & _
        ", fldImg=" & pro.IMG & ", fldCommentYes='" & pro.CommentYes & "', fldTitel='" & pro.Titel & "', fldTekst='" & pro.Tekst & _
        "', fldTitel_DK='" & pro.Titel_DK & "', fldTekst_DK='" & pro.Tekst_DK & "', fldSignatur='" & pro.Signatur & _
        "', fldRedigeret='" & pro.Redigeret & "' Where fldID=" & My.Request.QueryString("ID")

        Dim objData As New DataAccess
        objData.ModifyDataSqlExp(strSQL)

    End Sub

Håber nogen af jer kan hjælpe mig, på forhånd tak.
Avatar billede tj_cuper Nybegynder
22. august 2007 - 11:59 #1
skal lige siges det er ved feltet '" & pro.Redigeret & '" fejlen opstår.
Avatar billede neoman Novice
22. august 2007 - 13:47 #2
din pro.Redigeret skal nok have en .ToString("dd/MMM/yyyy HH:mm:ss") sådan som du har lavet din sql, men det er noget værre juks, fordi så opererer man med den kulturspecifikke stringrepræsentation af datoer, i stedet for den interne. Hvis du i stedet for bruger sql-parameters, så slipper man for den slags problemer. Husk i øvrigt at lukke dine spørgsmål.
Avatar billede neoman Novice
28. august 2007 - 17:44 #3
kniber det ? Der er lidt vejledning her: http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede tj_cuper Nybegynder
29. august 2007 - 23:25 #4
Jaja sorry skal nok prøve at huske at lukke mine spørgsmål frem over. :)