Avatar billede nemlig Professor
21. august 2007 - 22:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Placering af skillefilter

Hej. Har læst en del indlæg om skillefiltre, men er alligevel forvirret.
TDC leverer telefoni og Cybercity ADSL.
På loftet har TDC placeret en slutdåse. Fra denne dåse går 3 ledninger til hhv. 2 telefonstik og 1 Alarm-boks.
Der er tilsluttet telefoner i begge telefonstik.
Jeg har prøvet at sætte skillefilteret i begge telefonstik og fået hul igennem til Cybercity. Men hvis den anden telefon ringer eller røret løftes, så afbrydes signalet til Cybercity. Dette er prøvet på begge tlf.stik. Løsningen er nok et skillefilter på begge tlf. stik. Hvis ja, kan man bare købe dem i TDC-butikken??

Der er ingen telefonstik i kontoret, hvor modem påtænkes opsat.
Derfor vil jeg trække et nyt kabel fra loftsdåsen til kontoret.

Men så tænkte jeg, om jeg ikke bare kan sætte skillefilteret op inden TDC's slutdåse, og lade filterets tlf. udgang fortsætte til Slutdåsen (hvor de 3 ledninger er til tlf. og alarm) og lade filterets ADSL udgang tilslutte den nye ledning, jeg trækker til kontoret (ca. 15 m. lang), hvor modem tilsluttes.

Nogen der vil kommentere løsningerne??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2007 - 22:19 #1
Jeg kan ikke greje din sidste løsning, men ja: Alle telefoner bag et filter, evt. det samme, og ADSL-modem(router) også bag et filter, evt det samme som telefonerne.

Cybercity sender gerne flere skillefiltre ud - spørg hvad det koster. Måske har TDC butikken også.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2007 - 22:21 #2
Og så er der vist noget med at TDC rent principielt ikke vil have nogen til at pille i deres ledninger før "det første stik" i huset.
Avatar billede nemlig Professor
21. august 2007 - 22:26 #3
Sidste løsning er, at alle telefoner er bagved 1 filter, men også ADSL'en. Men er 15 meter ledning fra filter til modem for meget??

Og jeg er opmærksom på, at jeg ikke må røre ved noget af TDC's installation - det var bare nemmere at forklare. Løsningen bliver at tlf/adsl-signalet flyttes fra TDC's Slutdåse til filteret, hvorfra der føres videre til telefoni og ADSL.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2007 - 22:32 #4
Ja, du kan have en laaaaang ledning fra skillefiltre til ADSL Modem/router. Du kan også have en laaaang netværksledning fra ADSL Modem/router til kontoret.
Avatar billede nemlig Professor
21. august 2007 - 22:34 #5
Super - Tak for som sædvanlig rigtige gode input. Er du begyndt at samle point, så send venligst et svar. :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2007 - 22:43 #6
Nej tak.

Men det er mega-meget sjovere, når man bygger nyt hus. Elektrikere nu om dage ved alt om kabler til både det ene og andet. Så man skal lige regne ud hvor mange netstik, telefonstik, tvstik etc man har brug for, og hvor i rummene, og så vupti - så er de der, og kan centralt forbindes som man har lyst.
Avatar billede nemlig Professor
21. august 2007 - 22:58 #7
Fuldstændig enig. Det er faktisk naboens hus - jeg selv har IHC-net, så disse problemer har jeg ikke.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2007 - 23:09 #8
Super! Men tænk, at det også engang vil blive betragtet som håbløst gammeldags. Husk at lukke spørgsmålet, hvis alt er besvaret.
Avatar billede nemlig Professor
21. august 2007 - 23:15 #9
Tak for dine gode input - jeg har givet karma.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2007 - 23:23 #10
Jeg samler heller ikke på (god) karma, og jeg kigger aldrig på mit eget. Ren WOMBAT="Waste of Money Brains and Time". Må jeg gøre dig opmærksom på muligheden for at slette karma ;)
Avatar billede nemlig Professor
21. august 2007 - 23:30 #11
Ok - jeg tror jeg forstår, men er ikke med på, hvordan Karma slettes.