Avatar billede m-hansen Nybegynder
21. august 2007 - 19:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Glemt adgangskode til Vista

For den da osse, er der ikke en nogenlunde nem måde at komme ind i en Vista maskine, når man har glemt sin adgangskode, og ikke har lavet den der USB-pen ting
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2007 - 19:40 #1
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/Help/66b61e8e-341d-453b-9edd-234301dfd7e51033.mspx

----------------------------------------------------------------

1. Boot the computer is safe mode, durring boot hold down the F8 key, then in the menu, select Safe Mode. Enter the Administrator account that is usialy hiddin.
2. Go to Start > Run... type in "Command" and hit enter.
3. Type "net user <user name> *"
4. type a new password, when done hit enter and type it agen. Then hit enter agen. NOTE: Nothing will apper on the screen when a key is pressed, this is a feature not a flaw.
5. If it says "Command compleated sucsessfuly" then you are in the green. (fig1)
6. Reboot and the password has been reset.
Kilde: http://thevistaforums.com/index.php?showtopic=17795

----------------------------------------------------------------

http://www.maximumpcguides.com/reset-a-forgotten-administrative-user-account-password-in-windows-vista

Der er lidt muligheder :)
Avatar billede m-hansen Nybegynder
21. august 2007 - 22:16 #2
Brugte linket til "maximumpcguides.com" og fik lavet en linux boot disk, og er nu på banen igen. kom med et svar så du kan få dine velfortjente point
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2007 - 22:26 #3
:)

Godt - irriterende med en maskine man ikke kan bruge ;)
Avatar billede nicklas98 Nybegynder
23. august 2007 - 18:08 #4
Jamen hvad er boot?
Avatar billede nicklas98 Nybegynder
23. august 2007 - 18:12 #5
Kommer sku' da bare ind på den samme side igen? hvor jeg skal indtaste password?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2007 - 19:18 #6
nicklas98 - opret et spørgsmål så skal jeg gerne hjælpe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2007 - 19:31 #7
Men det du skal viode står her http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd