Avatar billede klon Nybegynder
06. juni 2001 - 16:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GIANT PROBLEM! HASTER!

Jeg har sat en 2000 server op på sjælland, og har en NT server med  Backoffice herhjemme.
Problemet ligger i remote acess. Der er ingen probelmer med at få kontakt til NT serveren, men den kan ikke browse på den under netværk.

Vi kan pinge NT serveren, men 2000 serveren får en subnet mask tilbage der hedder 255.255.255.255, og derfor kan vi ikke se hianden i netværket. DHCP´en i NT serveren er sat til at bruge lokal subnet mask, som er 255.255.0.0.

det har virket med denne konfiguration før med windows 98 (der hvor der nu er 200 server).Hvorfor virker det ikke nu?!

/JB
Avatar billede trille Nybegynder
06. juni 2001 - 16:33 #1
Hvad med at sætte IP\'en op manuelt...?

På den måde kan du rette subnettet...
Avatar billede klon Nybegynder
06. juni 2001 - 16:43 #2
Har jeg prøvet, og den smider stadig en forkert maske ud ! det er jo det der er tåbeligt! :|

Det er derfor jeg har på fornemmelsen at det er et problem med Backoffice!

/JB
Avatar billede trille Nybegynder
06. juni 2001 - 16:45 #3
Gætter på at du har sat DHCP-serveren rigtigt op og har genstartet DHCP servicen et par gange...

Det lyder som om du skal reinstallere Remote Access delen...

Måske også BackOffice...

:o) Claus
Avatar billede klon Nybegynder
06. juni 2001 - 16:49 #4
Jeg har snakket med M.S.C.E ´er i en time nu, og de kender probelemet, men har ingen løsning på det. DHCPen er sat rigtigt op, men den bruger vi ikke mere nu!
Remote Acess delen er sat helt op fra bunden af 2 gange!

/JB
Avatar billede klon Nybegynder
06. juni 2001 - 17:07 #5
Det må kunne alde sig gøre at få en ordenlig maske ud!

/JB
Avatar billede klon Nybegynder
06. juni 2001 - 17:07 #6
lade even
Avatar billede osj Nybegynder
08. juni 2001 - 00:05 #7
Bruger du Wins eller Dns på din server, for hvis din NT ikke kan finde browsmaster på det andet lan har du jo et problem der.
Hvis du skriver ipconfig /all hvad viser den så.
Avatar billede klon Nybegynder
24. juli 2001 - 08:12 #8
Ingen svar? Så lukker jeg! :(

/KlON