Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. juni 2001 - 15:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pling *IDE*

Jeg fik lige en ide! Skulle eksperten ikke have en IRC kanal? Sådan til akutte sager og sårn\'? så kunne man også lige /msg hinanden hvis det var *privat* :P

Støt mig! :-D
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2001 - 15:25 #1
syntes allerede det fungere med icq - måske næsten for godt med alle de \"opkald\" jeg får...
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. juni 2001 - 15:27 #2
Jammen så er det da også ideen! Du får for mange opkald på ICQ --> derfor skift til IRC hvor du bare kan hoppe af kanalen :)
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
06. juni 2001 - 15:27 #3
så ryger ideen med eksperten jo. Det \'offentlige\' hjælpemiddel forsvinder og muligheden for at \'følge med\' og lære noget af forskellige spørgsmål er borte.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. juni 2001 - 15:29 #4
Du kan da bare oprette en. Det er jo frit for hvemsomhelst. Ligesom det er frit for hvemsomhelst om de vil benytte den.

Vælger du at lægge den på Undernet, skal jeg nok smide den på min autojoin ;)

NanoQ
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. juni 2001 - 15:30 #5
Jeg siger ikke at wwwroot skal slettes på serveren. Jeg siger bare at nogle gange kommer der et spm som virkelig haster -> så er det jo dejligt nok at kunne snakke med nogen direkte. Det skal være som en suppliment til Eksperten.dk
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
06. juni 2001 - 15:34 #6
jeg hæftede mig ved ordet privat, men går så udfra at *privat* skal opfattes som situationstegn?
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. juni 2001 - 15:36 #7
Jeg mener at hvis man vil snakke privat så kan man bare bruge /msg...
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
06. juni 2001 - 15:40 #8
ok - forstår nu - bruger ikke IRC så meget.
Avatar billede prodic Mester
06. juni 2001 - 17:19 #9
Jeg mener ikke, der skal være et alternativ i Eksperten.dk regi.

Meningen med dette forum er netop, af svarene skal være tilgængeligt senere for andre brugere.
Og det er et problem ved mIRC.
Samme problematik ses i forbindelse med den Chat folk ønsker.

Hvordan skal evt. spørgsmål belønnes - ikke i point - og vil folk så svare uden at få en \"belønning\"?

Jeg mener ikke der er en brug for noget Akut hjælp, da svartiden som regel er RET hurtig.
Og man har vel også andre muligheder end netop Eksperten.dk, da den nødig skulle rumme ALLE ens løsnings-muligheder.
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. juni 2001 - 17:39 #10
prodic>>
Jeg mener at ens spørgsmål bliver glemt for hurtigt! Hvis man stiller det kl.: 6:00 så er der måske kun 10 online og så er chancen ikke stor for at det bliver besvaret - så bliver det ligeså stille skubbet ud af (10 nyeste spm) og når alle så kommer online kl.: 10:00 så kan de ikke finde spm\'et (kun hvis de har tilmeldt sig katagorien). Min point er: Jeg kan godt forstå hvis nogen opretter sit spm to gange. For der er lidt træls hvis det bliver glemt :( Fx dette spm er kun 2 dage gammelt, men hvordan trækker man nogle eksperten til uden at oprette sit spm 2 gange?:
http://www.eksperten.dk/spm/78698
Avatar billede prodic Mester
06. juni 2001 - 17:46 #11
Så er man godt nok for godt forvent, hvis man forlanger at det kun er Online-folk der kan svare på ens spørgsmål. Og at man derfor er glemt....

Jeg får mange spørgsmål per mail, og regner jeg med at jeg kan svare på dem så tjekker jeg dem da med mindre de er så simple at jeg ved andre har svaret på dem.

Hvis folk kan svare, skal de nok komme forbi. Det hedder tålmodighed.

At man opretter et link-spørgsmål til sit originale spørgsmål viser kun hvor langt man er ude.

Der findes trods alt også andre løsningsmuligheder end Eksperten.dk - hvad med at gøre en indsats selv bare en gang imellem.
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. juni 2001 - 17:49 #12
Søger du katagorierne igennem når du kommer online? Jeg tror de fleste kun klikker på de nyeste kommentarer og spm.
Avatar billede prodic Mester
06. juni 2001 - 18:32 #13
Ja jeg søger også de nogle kategorier igennem selvom jeg ikke abonerer på dem. Da jeg ved at andre er mere kompetente på de områder end jeg.