Avatar billede fuldstop Nybegynder
18. august 2007 - 14:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flere brugere - samme ip.

Lad os sige jeg har en webserver, hvor man skal oprette en bruger og herefter logge ind.
Lad os antage at der er flere brugere som sidder bag samme ip (kollegier eller lignende).

Er det teknisk muligt at tjekke brugerens maskinnavn eller lan-ip, vha. hans ip eller de informationer han sender når han connecter til webserveren? (enten ved hjælp af kode eller et program?)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. august 2007 - 14:29 #1
Du kan lægge en cookie - som brugeren kan afslå, ændre eller slette.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
18. august 2007 - 14:32 #2
men lad os antage at en bruger logger ind og skriver. herefter logger han af, og logger på med en bruger og giver sig selv ret i det han har skrevet med den forrige bruger.
Kan man tjekke om det er skrevet fra samme maskine eller om det er en anden på det LAN, som også er logget på der har skrevet det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. august 2007 - 14:33 #3
Nej. Du kan lægge en cookie - men det nemt at snyde. Det er ikke muligt på nogen måde at identificere personer mde http-protokollen.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
18. august 2007 - 14:34 #4
ok mange tak erik.

point?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. august 2007 - 14:52 #5
Nej tak. Hvis du kan identificere hver bruger, og give vedkommende personlig adgang - eller bruge digital signatur, så kan du vel. Men det har så ikke noget med HTTP at gøre længere.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
18. august 2007 - 15:04 #6
tænkte bare at der måske var en eller arp -a funktion/program (til WAN/internet) så man kunne identificere om det var/er den samme pc eller en anden :D men nej :D
Avatar billede fuldstop Nybegynder
01. december 2007 - 21:50 #7
lukket....