Avatar billede aanonymoss Nybegynder
17. august 2007 - 16:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

større master partition

Hvordan laver man c, master partionen større. den siger der ikke er mere plads. har en bærbar hvor jeg har delt harddisken op, kører med vista ultimate.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. august 2007 - 17:16 #1
Vistas eget program kan ikke lave primær partition større,der må du have fat i et program som feks partition magic.Jeg vil dog råde dig til at lave en backup,af vigtige data først.Da sådan en operation kan gå galt,når der er styresystem på partitionen.
Avatar billede and1945 Nybegynder
18. august 2007 - 15:57 #2
Du kan ikke gøre den større end den er lige nu, uden at fjerne noget af din data. Nogle programmer kan dog vist gøre noget så du ikke mister det. Det kommer an på hvordan dit partitions system er sat op.

Men ellers er det noget du kan gøre i Windows installationen.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
20. august 2007 - 00:00 #3
partition magic virker ikk i vista, hva gør jeg så. kan ikke rezize drev d, for at lave drev c større. de to er på samme disk.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. august 2007 - 16:03 #4
Avatar billede morhan Novice
20. august 2007 - 16:08 #5
Vista kan godt selv lave partitonen større, men det kræver der ligger ledig plads umiddelbart efter. Så hvis det er muligt at nedlægge partionen der ligger efter, kan c: laves større
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
20. august 2007 - 16:19 #6
hvordan mener du?  har et drev, delt op på c drec 24gb og d drev ca. 70gb. og på d drev er der ca. 15 gb ledig plads.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
20. august 2007 - 17:01 #7
det virker ikke det program
Avatar billede and1945 Nybegynder
20. august 2007 - 17:39 #8
Jamen så skal du nok formatere dine drev for at ændre på partitions tabelen.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
20. august 2007 - 18:24 #9
der må være en anden måde at gøre det på.