Avatar billede steench Nybegynder
16. august 2007 - 13:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

backup parameteren 'with format'

Hej

Jeg har en backupfil(på disk) der er gået i smadder. Og når jeg tager backup, får jeg en fejlmeddelse. Et opslag i microsoft's KB, fortæller løsningen er ny backupfil, som man opretter med kommandoen 'with format'.
Når jeg så læser om denne kommando, kommer jeg i tvivl om den formatterer hele min harddisk, eller om den bare danner en ny fil.
Så hvis nogen kan gøre mig klogere på den del, er der scoret billige point.

/Steen
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2007 - 02:43 #1
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms186865.aspx

{ NOFORMAT | FORMAT }

    Specifies whether the media header should be written on the volumes used for this backup operation, overwriting any existing media header and backup sets.

    NOFORMAT

        Specifies that the backup operation preserves the existing media header and backup sets on the media volumes used for this backup operation. This is the default behavior.

    FORMAT

        Specifies that a new media set be created. FORMAT causes the backup operation to write a new media header on all media volumes used for the backup operation. The existing contents of the volume become invalid, because any existing media header and backup sets are overwritten.
        Important:
        Use FORMAT carefully. Formatting any volume of a media set renders the entire media set unusable. For example, if you initialize a single tape belonging to an existing striped media set, the entire media set is rendered useless.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2007 - 02:44 #2
Jeg tror heller ikke at jeg turde WITH FORMAT !

Men prøv og giv hele BACKUP kommandoen du bruger og den præcise fejl, så finder vi
måske en anden løsning !
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:26 #3
steen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2007 - 21:11 #4
all set ?