Avatar billede pawnee Nybegynder
16. august 2007 - 11:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Valg af hjemmesideprogram

Hej kloge folk.
Jeg har brug for en hjemmeside til vores klub(ca. 120medlemmer). I sin enkelthed går det ud på at man enkelt skal kunne melde sig til aktivitet på en given dag.
Jeg forestiller mig noget med at medlemmet logger ind med eget medlemsnummer(ex. 123) og adgangskode.
Derefter kommer der en kalender op, og man kan klikke på de dage hvor man kan deltage i klubbens aktiviteter. Der er kun en aktivitet, så det skal blot være tilmelding/afmelding. (måske med mulighed for at tilknytte en bemærkning (f.eks: skal gå kl. xx:xx)) Samtidig skal det enkelte medlem naturligvis have mulighed for at annullere / slette sin egen tilmelding igen.
Ved at se på kalenderen skal man kunne se dem(Nummer, navn) som har tilmeldt sig til den pågældende dag.

Ønsker:
Administrator med brugernavn/adgangskode.
Medlemmer med individuel brugernavn. Følgende skal vedligeholdes af medlemmet selv. Medlemsnummer, Navn, telefonnummer, e-mail adresse. Rettighed til at oprette / slette tilmelding samt evt. note

e-mail:
Endvidere hvis det kan lade sig gøre vil jeg gerne at der automatisk sendes en mail til alle dem i forvejen er tilmeldt på den pågældende dag. Altså noget i retning af. ”Hej XXX nu har YYY tilmeldt sig aktivitet den 20. August. Deltager listen for den 20. August ser pt. Sådan ud AAA, BBB, CCC, YYY) Ligeledes hvis en sletter sin tilmelding må den også gerne sende mail ud.

Sprog:
Klubben består af personer fra 14-80år hvor ikke alle er stærke i engelsk. Derfor vil dansk bruger-interface være bedst.

Øvrigt:
Brugernavn: 3 tal(medlemsnummer)
Adgangskode: valgfri / 3 tal(evt. samme som brugernavn.(jeg ved godt den er tynd, men det er ikke vigtige data)
Pris på software: Helst gratis – naturligvis:)

Jeg har ikke tidligere programmeret hjemmesider, så det skal være et let, straight forward, program for noviser.
Er der nogen gode forslag til hvilket program jeg skal kaste mig over?
www.løbetosserne.dk har noget kalenderværk, men jeg kan ikke se overskueligheden når jeg ikke kan logge på.
http://octaviaklub.136.testsider.dk/log/calendar.php?c=1&do=displaymonth ser fornuftig ud men jeg ved ikke om det er for svært og så koster det penge:(

mvh
pp
Avatar billede stone Forsker
16. august 2007 - 14:23 #1
Her kan du bruge Igroup som har det du efterspørger...

http://www.igroups.dk/

De har nogle template som refererer til sport prøv at kigge på den...
Avatar billede ffsoft Praktikant
16. august 2007 - 15:31 #2
http://www.ffforening.dk findes der noget der ligner det du efterspørger
og ellers kan det tilpasses,
Avatar billede pawnee Nybegynder
04. september 2007 - 19:14 #3
igroups er bedste løsning uden dog at skabe det store overblik, da man skal klikke på de enkelte datoer for at se hvor mange der er tilmeldt den pågældende dag. Endvidere kræver det en lidt langsomlig log-on. Det er nu til debat i gruppen.

Tak for hjælpen stone og ffsoft
mvh
pp