Avatar billede cigaretten Nybegynder
16. august 2007 - 00:35 Der er 16 kommentarer

Hvordan tjener trendgirl og pointshop?

jeg har  hørt om folk har valgt at bruge en løsning til markedsføring på siderne trendgirl.dk og pointshop.dk

Men hvordan gør pointshop.dk og trendgirl.dk?

Spørg de bare forskellige firma'er om de vil køre en kampagne hos dem, og håbe på de kan give firma'et tusinde nye medlemmer, eller???

har tænkt  at lave noget lign  det. så håber på lidt ideer til hvad i tror de gør..

tak
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. august 2007 - 00:47 #1
De har nok sælgere kombineret med at de med garanti benytter nogle af de mange bannernetværk der giver måske 5-10 kroner hver gang en bruger svare på spørgeskema, så får man nogle point som sikkert intet er værd :)
Avatar billede cigaretten Nybegynder
16. august 2007 - 00:53 #2
det vil sige de spørger forskellige "firma'er" om de vil have folk til at besvare deres spørgeskemaer og pointshop skal have 5 kroner for hver gang?

er det pointshop der kontakter annoncøre eller er det omvendt??!
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. august 2007 - 02:54 #3
Enten har pointshop sælgere siddende der ringer rundt og sælger disse muligheder til virksomheder. Normalt svare man jo på om hvilken bank man har, om man vil skifte, hvad forsikringer man har og om man vil skifte. Så kan de skaffe nye kunder til virksomhederne.

Men jeg tror nu mere på at pointshop bruger andre netværk som eks. mikkelsenmedia.dk, mmmedier.dk - de kan så via deres login få adgang til 100-200 forskellige annoncører, så er det bare at smide en kode ind på siden og så får de eks. 5 kroner af disse netværk pr. besvarelse.

Det er sådan som jeg vil skyde på at de driver deres forretning.
Avatar billede nickern Nybegynder
20. august 2007 - 15:24 #4
Ja - det har du ret i bacardil

Men nu er der jo også stor forskel på den måde Trendgirl kører på og så Pointshop:)
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. august 2007 - 15:27 #5
Hvad er den store forskel?
Avatar billede nickern Nybegynder
20. august 2007 - 15:36 #6
Pointshop er sikret penge, hver gang de giver point ud - det er Trendgirl ikke ;)
Men efter som Pointshop også skal bruge pengene til "rigtige" ting - de selv betaler, er mange af trendgirls jo sponsoreret
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. august 2007 - 15:50 #7
Når man detaler hos Trendgirl er de da også sikret penge via deres leverandør. Kender dog ikke ideen med det, men mon ikke de får penge for undersøgelserne plus at de får "gaverne" gratis eller til spot pris af leverandøren for reklamen?
Avatar billede nickern Nybegynder
20. august 2007 - 16:02 #8
De giver også point pr. kliks - og ingen af de kampagner der ligger under "tjen på kliks" giver dem en direkte indtægt, ved et klik;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. august 2007 - 16:08 #9
Der er netværk der giver pr. klik. Eksempelvis gør partner-ads.com meget i at man får betaling pr. klik.

Man hvordan ved du at ingen af de kampagner giver betaling pr. klik?
Avatar billede nickern Nybegynder
20. august 2007 - 16:24 #10
1. kan ske, hvis det er en direkte annoncør
2. Ingen partnerprogrammer accepterer et opfordret klik (om det så bliver med point, eller med teksten "KLIK HER KLIK HER KLIK HER")

og desuden, kender jeg selv kampagnerne ;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. august 2007 - 16:32 #11
1. Kan man jo kode sig ud af.
2. Det er ikke alle der overholder de regler

Men hvorfor spørg du endelig hvordan de fungere (læs dit eget spm.) når du kender dem?

Nå, men dette indlæg er vist også besvaret.
Avatar billede nickern Nybegynder
20. august 2007 - 16:41 #12
Jeg har ikke oprettet denne tråd bacardil ;) jeg har kun besvaret den sammen med dig
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. august 2007 - 16:56 #13
Du har sq ret.. Jeg kan ikke se forskel på jeres nick :D
Avatar billede cigaretten Nybegynder
04. oktober 2007 - 19:43 #14
kom med svar
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. oktober 2007 - 20:08 #15
svar
Avatar billede nickern Nybegynder
04. oktober 2007 - 22:24 #16
svar