Avatar billede Wezio Juniormester
15. august 2007 - 21:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan FrontPage købes?

Jeg havde engang FrontPage2000, som jeg fik sammen med min daværende Office2000 pakke, men nu er CD`en bortkommet i flytterodet og jeg ville gerne have FrontPage igen på min nye computer.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke finde andet end en Svensk-sproget FP på edbpriser.dk

Mit spørgsmål, går så på, hvor jeg kan købe programmet? Følger det med nogle af de nye Office pakker, eller???

På forhånd tak! :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. august 2007 - 21:22 #1
Det er ikke så lang tid siden det spørgsmål har været oppe:

http://www.eksperten.dk/spm/789479
Avatar billede Wezio Juniormester
15. august 2007 - 21:38 #2
Tak. Det er ikke muligt at købe programmet i DK? Jeg har som sagt selv fundet den svenske version, men det måtte gerne være den danske... eller som minimum engelsk!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. august 2007 - 21:41 #3
Næh noget kunne tyde på det.

Men måske brugt på fx dba.dk eller qxl.dk
Avatar billede Wezio Juniormester
15. august 2007 - 21:58 #4
Jeg har prøvet på dba.dk

Så må jeg se om jeg kan hitte en gammel Office2000 et sted. Det må være muligt at nogle evt. i min omgangskreds har en. Det ville bare være nemmere at købe den, så kan jeg bruge tiden på mine hjemmesider, frem for at skulle finde en FP.

Men det må Microsoft selvom, hvis de ikke gider sælge deres produkter. Jeg er ligeglad!

Tak for hjælpen ellers! Kender du noget til MS WebDesigner? Er det en afløser for FP??
Avatar billede swiatecki Novice
15. august 2007 - 22:03 #5
(jeg er 97% sikker på dette udsagn)

Frontpage bliver ikke produceret mere, men det er derimod Visual Studio der har taget over.

Dette kan findes i en "mindre", gratis web udgave på http://msdn2.microsoft.com/en-us/express/aa700797.aspx
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. august 2007 - 22:05 #6
Nej, jeg er for længst gået over til at kode direkte i html, så bruger slet ikke sådanne programmer.

Det er meget bedre og så er det gratis :)
Avatar billede Wezio Juniormester
15. august 2007 - 22:12 #7
Jeg bruger FP til at sætte mit design op (tabeller, hvor jeg sætter mit grafik op som jeg laver i PhotoShop og herefter gemmer jeg filerne ned og går over i MS Notesblok og sætter ASP scripts, m.v. ind de steder i tabellerne hvor de nu skal sidde.

Det eneste jeg faktisk bruger FP til er at sætte tabellerne op og sætte grafikken ind i små bider i de enkelte felter og tilpasse det men jeg kan "se" hvad jeg laver. Så jeg er på en måde afhængig af det, selvom det er p*sse iriterrende, at skulle fjerne alle de "dobbeltkonfekter" som FP laver, de fylder jo halvdelen af hele koden!!! ;-)
Avatar billede swiatecki Novice
15. august 2007 - 22:18 #8
servermann, gør dig selv en tjeneste - lær html :p www.html.dk
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. august 2007 - 22:18 #9
Ja det er en af grundene til at jeg ikke bruger FP :)

Har du prøvet Stones webriter?

http://www.webwriter.dk/

Den kunne evt. være noget for dig
Avatar billede Wezio Juniormester
15. august 2007 - 22:21 #10
Hehe.. jeg har hørt om Stones, men ærlig talt aldrig prøvet den. Jeg vil benytte lejligheden til at kigge nærmere på den og se hvad den kan. Jeg er ligeglad med latterlige effekter, bare jeg kan sætte mit design op! :)

Den seneste side jeg satte op i FP var min egen www.allstars-ent.dk Jeg synes faktisk den er blevet helt fin, men det kan vel også gøres uden FP! :D
Avatar billede swiatecki Novice
15. august 2007 - 22:22 #11
Vil kraftigt anbefale TSW webcoder, det er et rigtigt lækkert program(skrevet af en dansker) og så er det billigt.

Det udkommer i en sprit ny version en af de nærmere dage.

Har brugt det nu i 2 år ca og det er bare gude værktøjet
Avatar billede swiatecki Novice
15. august 2007 - 22:25 #12
Rettelse, den nye version er LIGE udkommet,

http://www.tsw.dk/
Avatar billede strych9 Praktikant
15. august 2007 - 22:48 #13
Frontpage har vist skiftet navn til Sharepoint Designer. Det er i hvert fald hvad der er inkluderet som webløsning i den Office 2007 pakke jeg har her.
MS er meget vilde efter at køre Sharepoint frem som groupware løsning, så det er vel af marketing årsager...
Avatar billede strych9 Praktikant
15. august 2007 - 22:55 #14
Nå.. de har åbenbart besluttet at lave flere pakker så.

Frontpage til webdesigneren hedder nu Microsoft Expression Web, og har heddet det siden december 2006: http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Expression_Web

Mens sharepoint designer ikke overraskende er til at lave sharepoint websites til feks kontormiljøer.
Avatar billede nilsen Nybegynder
15. august 2007 - 23:54 #15