Avatar billede allanski Nybegynder
14. august 2007 - 13:58 Der er 3 kommentarer

Thunderbird: Flere computere om én konto

Jeg har det samme spørgsmål som en anden bruger og derfor har jeg kopieret og spurgt om det samme spørgsmål herunder:

Jeg har netop fået en bærbar computer, og jeg vil derfor selvfølgelig gerne have installeret Thunderbird, så jeg også kan læse e-mails fra denne.
Men jeg har jo alleredet installeret Thunderbird på min stationære, hvor alle mine gamle mails jo også ligger. Problemet er dog ikke at få flyttet de gamle mails over på den bærbare, da det jo er forholdsvis ligetil.

Jeg vil gerne have det sådan, at al mail jeg modtager kan hentes ned på begge maskiner, og den ikke aktive maskines udgave af T-bird så automatisk bliver opdateret næste gang den tændes - jeg vil jo selvfølgelig gerne have både modtaget og sendt post, kladder og adressebog synkroniseret mellem de to maskiner.

Håber på et godt svar :)
Håber jeg kan få en masse til at henvende sig og svare på spørgsmålet, og der er maximum point til det rigtige svar da samme spørgsmål er spurgt før og ikke blev besvaret.. Men det kan da ikke passe kan det vel??

Med venlig hilsen Allan
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. august 2007 - 15:13 #1
Du skal have adgang til en IMAP-server.

Måske du kan få det hos din pop3-leverandør?

Derefter sætter du ganske simpelt blot Thunderbird til at bruge IMAP i stedet for pop3 som protokol.

Alternativt kan du overgå til en webmail (fx gmail).

Du har måske også en indbygget webmail fra din pop3-leverandør. Den kan du så bruge, når du logger dig på fra din bærbare og så blot beholde alle dine mails på den stationære.
Avatar billede allanski Nybegynder
15. august 2007 - 15:06 #2
Thesheriff:

Ok rigtig godt svar.. Vil lige høre om man kan gøre det med en yahoo mailadresse også?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. august 2007 - 15:15 #3
Kan gøre hvad med en Yahoo mailadresse?

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet :)