Avatar billede shadowflip Nybegynder
13. august 2007 - 13:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af Bærbar? hjælp!

Jeg skal købe en bærbar computer som jeg skal bruge til at studere med, altså skrive på, og til at spille på derhjemme, spil som fx. WoW(i stil med det)

Der skal være windows vista home premium på og 2gb ram, og gerne en stor HD(100GB ca)... gfx kortet må gerne være sådan rimeligt men det behøver ikke være sådan at jeg kan køre de mest krævende spil... skærm: mellem 14" og 15"

Prisen skal være UNDER! 10k.. og meget gerne mindre og det skal helst ikke være en zepto...

Jeg har tænkt over en dell:
PROCESSOR: Intel® Core™ 2 Duo T7100-processor (1,8 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-cache)
OPERATIVSYSTEM: Original Windows Vista™ Home Premium - Dansk
FARVEVALG: Alpine White med blank finish og integreret webkamera på 2.0 megapixels
LCD: 15,4" fladskærm i bredformat med opløsningen WXGA+ (1440 x 900, TFT) og TrueLife™
HUKOMMELSE: 2048 MB Dual Channel DDR2-hukommelse 667 MHz [2x1024]
HARDDISK: 120 GB SATA-harddisk (5.400 omdr./min.)    Rediger
GRAFIKKORT: nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikeret DDR2-grafikhukommelse
OPTISKE DREV: Fast, internt 8x dvd+/-rw-drev med software
PRIMÆRT BATTERI    6-cellet primært lithium-ion-batteri (56 W/t)

den koster 8800.. er den god eller er dell noget værre noget? :)

Mange tak på forhånd :)
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
13. august 2007 - 14:06 #1
Hej kigger selv på laptop dog til omkring 11k er der en special grund til at du ikke vil have Zepto?

Generalt ser den fin ud :)
Hvis du har mulighed for det så skift til en 7200omdr. harddisk istedet :)
Avatar billede khauge Nybegynder
13. august 2007 - 15:29 #2
Køb aldrig en Dell (bare min mening)! - Kig her: www.laptops.dk - de har ofte en masse billige bærbare under restsalg (de fleste er hp)
Avatar billede shadowflip Nybegynder
14. august 2007 - 00:44 #3
Jeg hører dårlige ting om Zepto omkring deres server og så har jeg også en del venner som har haft problemet med deres computere nogle dage efter( en hvor INTET avar installeret hvor der skulle have været installeret vista og alle drivers og en anden hvor det var installeret men så installerede hun nogle forskellige programmer osv og dagen efter kunne den ikke starte op...)

Jeg har også hørt lidt dårligt om Dell, men jeg kan godt lide deres design og de er ikke vildt dyre - synes jeg ikke. Jeg vil gerne have en hvid computer(jeg er en pige og går åbenbart lidt for meget op i designet ;) - men i sidste ende bliver det garanteret ikke til noget...)

Men tak for jeres svar - i er velkommen til at komme med flere :) - altid dejligt med andres mening!
Avatar billede shadowflip Nybegynder
24. oktober 2009 - 05:20 #4
Afsluttet spørgsmål