Avatar billede -padde- Nybegynder
11. august 2007 - 16:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

At lave mit logo som "Vektor"

Hejsa,
Jeg er ved at få lavet nogle T-shirts, og det hele skulle være klart, dog åbner jeg i dag min mail, med beskeden:

"men din eps fil skal være slået til streg:

Stregtegninger
(Alt med undtagelse af fotografier).
Alle stregtegninger skal så vidt muligt leveres som vektorgrafik.
Alle tekster skal være slået til kurver/grafik."

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få som firmaet forlanger ?

Please, det er virkeilg vigtigt :(
Avatar billede nielle_p Nybegynder
11. august 2007 - 16:39 #1
Ja, jeg går ud fra at det er lavet i illustrator siden de skriver "din eps-fil".
Vælg den sorte pil, og marker din tekstboks (så rammen med "fixpukterne" kommer frem)hvor teksten er. Vælg derefter menuen Type -> Create outline. VOILA! Så er din tekst i vektorgrafik.

HUSK, du må ikke markere teksten så kan du ikke klikke på menuen. Det skal være tekstboksen der er markeret.
Avatar billede nemlig Professor
11. august 2007 - 16:42 #2
Jeg læser det som om, at logo'et er lavet i Photoshop (overskriften), og photoshop gemmer som bitmap.
Logoet skal i stedet laves i Illustrator, som nielle_p skriver om.
Avatar billede -padde- Nybegynder
11. august 2007 - 16:49 #3
Jeg vil lige prøve det.. men du siger illustrator, jeg prøver.. vender tilbage senere, har ikke meget strøm på computeren lige pt.. men skal nok lige prøve ;) Hvis jeg nu har en cirkel.. hvordan laver jeg den vektor så ? og er det sådan kanten jeg skal lave fix punkter i med "Pen tool" ?
Avatar billede nielle_p Nybegynder
11. august 2007 - 16:51 #4
Hvis du tegner en cirkel i Illustrator, så er den allerede lavet til vektor. Det er det Illustrator gør. Arbejder med vektorer. Det er kun skrift der er lidt specielt - og så selvfølgelig fotos, men dem kan  man ikke vektorisere.
Avatar billede -padde- Nybegynder
12. august 2007 - 14:33 #5
Mange tak, jeg prøver..