Avatar billede sleever Nybegynder
10. august 2007 - 21:46 Der er 2 kommentarer

Fullrate og Linksys WRT54GL v.1.1 hvorfor smidt af??

Internet: Fullrate

Trådløs Router: Linksys Wrt54gl v1.1

Jeg kan ikke få internettet til at virke gennem den trådløse router, men sagtens logge mig på og finde linksys routeren.

Håber i kan hjælpe,

Jeg er ved at være træt af at blive smidt af, eller aldrig at kunne få forbindelse til internettet.

B
Avatar billede kenp Novice
13. august 2007 - 18:39 #1
er du sikker på at din linksys ikke har samme ip på både lan og wan?

hvilken forbindelse har du hos fullrate.. mange kan slet ikke trække de 20 mbit via kobber kabler. og ofte hjælper det at sætte hastigheden ned på forbindelsen.
Avatar billede pft Nybegynder
13. august 2007 - 22:46 #2
Det gør du ved at at:

1.
Koble et kabel mellem din computer og din egen Router.

2.
Logge ind på din egen router (se dennes manuel for yderligere information) og dernæst ændre dennes LAN IP-adresse til 192.168.1.2.

3.
Slå DHCP-server funktionen fra i den, så din egen router ikke længere uddeler IP-adresser mv. men overlader denne funktion til vores router. Det gøres typisk under LAN-indstillingerne.

4.
Opsætte hvad du måtte ønske af sikkerheds features. (WPA, WEP, MAC-filtrering mv.)

5.
Derefter kobler du din router sammen med vores via det medfølgende gule netværkskabel. Kablet skal kobles fra LAN-porten på vores router til LAN-porten på din egen router. (IKKE LAN til WAN).

Nu vil vores router tildele IP-adresser mv. via din egen router og efterlade denne til at formidle trafikken videre til de forbundne maskiner.