Avatar billede gausi Nybegynder
09. august 2007 - 18:59 Der er 30 kommentarer

2 skærme 1 kort

Hejsa....

Jeg har lige købt 2 fladskærme, og har fået begge tilsluttet i samme kort via. et dobbelt-stik.

Pointen med 2 skærme var at jeg kunne splitte de 2 skærme ! men det kan jeg så ikke rigtigt få til at virke !?? (fik at vide jeg kunne med kun 1 grafikkort) har været i indstillinger/egenskaber men står intet om at dele skærmen op !??

er der en venlig sjæl der kan hjælpe ???

mit grafikkort hedder noget med SIS...

Mvh claus
Avatar billede riversen Nybegynder
09. august 2007 - 19:09 #1
så vidt jeg ved skal du enten have 2 grafikkort eller et grafikkort med 2 skærmindgange.
Avatar billede gausi Nybegynder
09. august 2007 - 19:11 #2
er du helt sikker på det ???

er der nogle der kan be-afkræfte det ?
Avatar billede riversen Nybegynder
09. august 2007 - 19:34 #3
tjah rimelig sikker. Den kan jo kun sende et signal ud gennem det ene stik der er i dit kort. At du så splitter det op betyder jo bare, at den vil sende det samme signal til begge skærme og dermed vise det samme på den begge.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
09. august 2007 - 19:49 #4
De fleste nyere grafikkort har to DVI udgange til skærme

Se evt billede: http://www.bit-tech.net/content_images/2006/12/nvidia_geforce_8800_gts/bfg3.jpg

På denne måde kan du tilslutte to skærme. Har dit grafikkort sådan to udgange?
Nu gætter jeg bare, da jeg siger at jeg tror din PC er ret gammel, da jeg ikke kender noget grafikkort der hedder noget med SIS.
Jeg er ikke sikker på at dit grafikkort understøtter tilsluttelse af to skærme
Avatar billede gausi Nybegynder
09. august 2007 - 19:58 #5
det har ikke sådanne 2 udgange nej... dohhh

nu er jeg ABSOLUT ingen IT-haj.... så er du ikke sød at smide et link til hvor jeg køber et sådanne kort her på nettet ? (gerne billigt)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 20:27 #6
Du kan få en signal splitter, men så har du nøjagtig samme billede på begge skærme hele tiden, går ikke ud fra det er det du leder efter..

Som de andre er inde på er det bare et GFX kort der skal til, hvis din com har en AGP port.

egr - SIS, gode gamle SIS.. Self kender du dem, Chipsæt + onboard GFX producent, noget hø det meste af det ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 20:29 #7
Vi skal lige finde ud af om dit bundkort overhovedet har en AGP port.

Hent Everest home edition her og installer
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Ville jo være dumt at købe et kort der ikke kan bruges :)
Avatar billede gausi Nybegynder
09. august 2007 - 20:29 #8
nu snakker du sku fagsprog gamli....

kan du ikke finde et link hvor jeg kan købe et sådan kort ??
Avatar billede gausi Nybegynder
09. august 2007 - 20:29 #9
arhhh..... jeg prøver :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 20:30 #10
http://www.sis.com/  de lever sku endnu muahahahahahahahahahahahah, undskyld... solstik ;)
Avatar billede gausi Nybegynder
09. august 2007 - 20:34 #11
loool ....

hva så når jeg har hentet det ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 20:44 #12
installer det, start programmet.

enten under computer > summary

eller under motherboard eller sådan noget, der burde den fortælle dig hvor mange pci-porte mm du har
Avatar billede gausi Nybegynder
09. august 2007 - 20:45 #13
så vidt jeg kan se er der 1 AGP port ... står under "udvidelsessokler" er det korrekt ??

hvad hedder et sådan kort jeg skal købe så ???
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 20:52 #14
lige præcis.. Hvad er budgettet det bedste koster ca 1500kr men fås selvfølgeligt billigere
Avatar billede gausi Nybegynder
09. august 2007 - 20:56 #15
arhhh..... 1500 var nok lige i overkanten.... hvad koster de billige ;)

og hvis jeg skal ned i den lokale pc-shop.... hvad skal jeg sige ta jeg skal bruge ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 21:02 #16
der skal du ikke ned, det er sku for dyrt.. Kom med et max beløb så finder jeg det bedst mulige.

Du skal have et AGP grafik kort med 2 skærm udgange, enten dual-dvi, dual-vga eller 1 vga og 1 dvi
Avatar billede gausi Nybegynder
09. august 2007 - 21:07 #17
kan man få noget for en plovmand ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 21:11 #18
ja sagtens..

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309121 493 incl fragt

så vil du også pludselig kunne installere et par spil til ungerne ;)
Avatar billede gausi Nybegynder
09. august 2007 - 21:12 #19
hehe... tak for hjælpen...

skal dog primært bruges til at spille poker.... ved ikke om det har noget at sige ??
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 21:13 #20
du kan få billigere, men så snakker vi gammel teknologi og det vil jeg ikke anbefale
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 21:15 #21
og nævn ikke poker. Flush, ace high... tabte til en straight flush aaaaarrrrrggghhhhhhhh
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 21:16 #22
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=143925 265.00kr incl fragt, så bliver det ikke billigere og den klarer opgaven
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 21:17 #23
hold kæft mand sådan et kort (det til 265) købte jeg engang for 1000kr, vildt nok
Avatar billede gausi Nybegynder
09. august 2007 - 21:35 #24
hehe.....

jeg siger mange tak for hjælpen ...

ps.. du bruger ikke MSN messenger vel ??

kunne jo være man fik brug for en xpert en anden gang ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 22:16 #25
jo det gør jeg da.. Skriv en mail til drgonzo@ofir.dk for adresse..

Skal jeg smide svar?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
10. august 2007 - 01:05 #26
HAHA det der fx5200 kort ligner noget fra første verdenskrig xDDDD
Du skal ikke renge med at spille Bioshock i højeste opløsning :P

Nu slynger jeg lige en bemærkning ud i luften, hvorfor skal du bruge to skærme til at spille poker? Hvis man må være så fræk at spørge :P
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. august 2007 - 10:24 #27
Hold da op, det 5200 er garanteret Crysis certified ;) Flere skærme = flere borde af gangen ;)
Avatar billede gausi Nybegynder
10. august 2007 - 15:08 #28
Gonzo Said it..

flere borde/mere overskueligt :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. august 2007 - 15:28 #29
brug for mere hjælp?
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:42 #30
Hallo, hvad med noget respons?? Husk at lukke, ellers må jeg slette dig fra min MSN he he