Avatar billede starleicht Nybegynder
09. august 2007 - 13:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Find filer, der IKKE indeholder et ord eller en sætning

Vha. stifinder kan man fremsøge filer, der indeholder et ord eller en sætning.
Hvordan gør man det modsatte: fremsøger filer, der IKKE indeholder et bestemt ord eller en sætning.
09. august 2007 - 13:22 #1
Et gæt -> [Total Commander] -> http://www.ghisler.com/ - check dens funktioner ?
Avatar billede starleicht Nybegynder
09. august 2007 - 13:39 #2
Den eneste funktion, der lyder lovende er: Show/select files with specific search pattern, size, date or contents.

Har du Total Commander, og kan den gøre det jeg ønsker?
....ellers er der jo idé i at installere den :-)
Avatar billede enya Nybegynder
09. august 2007 - 13:50 #3
Har Total Commander installeret, og den har netop den funktion, du efterlyser..
09. august 2007 - 14:00 #4
... nemlig ... Har den ikke her hvor jeg sidder lige nu... men var et 'gæt' ...
09. august 2007 - 17:40 #5
Ping.
(Det var et [svar]...)
Avatar billede starleicht Nybegynder
10. august 2007 - 09:32 #6
....ingen muligheder med standard Win XP?
10. august 2007 - 09:52 #7
... har jeg ikke hørt/læst om ...
10. august 2007 - 09:54 #8
Måske:

[Start][Kør][CMD] - ENTER

Her bruges funktionen [FIND] ...

Prøv

FIND /? først for at se mulighederne...
Avatar billede starleicht Nybegynder
10. august 2007 - 09:59 #9
Nå, jeg installerer Total Commander, har da også overvejet det.
For mange år siden brugte jeg Norton Commander, som jeg var meget begejstret for.
10. august 2007 - 10:10 #10
... det er samme famillie ...
NORTON COMMANDER 5.0 for DOS *S* - det mest kopierede program i DOS'ens dage - det var tider ?
10. august 2007 - 10:11 #11
Takker for Point - egenlig for meget for det ...
Avatar billede starleicht Nybegynder
10. august 2007 - 10:17 #12
Njah..... jeg har 16.500 points, som jeg meget sjældent bruger af, så hvis lidt ekstra points kan give lidt hurtigere (og bedre) svar ofrer jeg det gerne.
Avatar billede starleicht Nybegynder
10. august 2007 - 10:24 #13
.....og opgaven er løst - fint program ;-)