Avatar billede hhappel Nybegynder
09. august 2007 - 11:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Container div stopper ved "bunden af skærmen" i Firefox.

Hjælp!
Jeg har et problem med nogle floated divs som er indeholdt i en container div.

Noget i denne stil:
<div id=container>
  <div id=leftbox>bla</div>
  <div id=rightbox>mere bla</div>
</div>

Det ser alt sammen fint ud. Men jeg hra problemer med Firefox, når indholdet i en af de nestede divs strækker sig længere ned en det første skærmbillede i browseren. Når jeg scroller, slutter min container, mens leftbox/rightbox fortsætter nedad.

Se et eksempel på CSS og HTML her: http://www.allofgreece.com/test.asp

Jeg har læst lidt om clearfix, men ved ikke om det er det jeg søger...
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2007 - 12:16 #1
få lige din side valideret først, der er jo igen <html> tag, der mangler også DOCTYPE
Avatar billede hhappel Nybegynder
09. august 2007 - 12:39 #2
så skulle den være valideret... sorry!
Avatar billede olebole Juniormester
09. august 2007 - 12:58 #3
<ole>

Hvad sker der, hvis du undlader at linke til dit stylesheet?

/mvh
</bole>
Avatar billede kongknabe Nybegynder
11. august 2007 - 17:07 #4
Du skal ændre følgende på din container div:

min-height: 100%;
height: auto;

At det virker i IE og ikke i Firefox skyldes faktisk en fejl i IEs måde at tolke CSS på :-)
Avatar billede kongknabe Nybegynder
11. august 2007 - 17:09 #5
Og jo - clearfix er i øvrigt også nødvendigt for at få det til at virke i Firefox (Safari og andre browsere der forstår css rigtigt) :-) (Floatede elementer "fylder" ingen ting i højden eller bredten, så med mindre du tilføjer clearfix - der løser dette - har din container ingen højde/bredte fra de nestede elementer at udregne sin egen højde ud fra når den er sat til auto)
Avatar billede kongknabe Nybegynder
11. august 2007 - 17:21 #6
Og lige en til... Det er spild af tid, og ikke længere nødvendigt at tage hensyn til IE-Mac.. M$ har stoppet udviklingen af den for lang tid siden, og du ikke downloade den længere... :-)
Avatar billede hhappel Nybegynder
13. august 2007 - 00:31 #7
Kongknabe- det var præcis det, der skulle til! Tak... Sender du lige et svar afsted, så du kan få dine point?
Avatar billede kongknabe Nybegynder
13. august 2007 - 00:44 #8
Det var så lidt  - Går ikke så meget op i de der point så behold du bare dem selv :-)
Avatar billede kristianatk Nybegynder
23. august 2007 - 17:59 #9
Hejsa,

Det problem her har også taget mig lang tid at knække, til andre i min situation tjek det her:

Remind the containing block to wrap its children using the overflow property. Example code where #inner is floated:

<div id="outer">
<div id="inner">
  <p>big floating contents</p>
</div>
<p>Main Content</p>
</div>
Set the outer's style to:

#outer { overflow: auto; }

Det var overflow:auto der gjorde tricket for mig, sammen med alt det der står ovenfor.

(sakset fra http://css-discuss.incutio.com/?page=ClearingSpace)
Avatar billede kristianatk Nybegynder
23. august 2007 - 18:02 #10
...og endnu en lille tilføjelse, overflow:hidden gemmer grimme scrollbars i IE og virker i firefox og safari også :)
Avatar billede hhappel Nybegynder
07. juni 2011 - 11:10 #11
Lukket