Avatar billede minus Nybegynder
08. august 2007 - 22:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd på bærbar

Hej, jeg står her med et problem jeg simpelthen ikke kan få fixed.
Problemet går ud på, at jeg har en bærbar computer, som jeg formaterede og installerede en frisk kopi af windows på. Så langt så godt.
Jeg installerer drivere, som jeg finder på producentens hjemmeside, IBM. Alt ser ud til at virke, men der er ingen lyd. Dog var der lyd før jeg formaterede.

Har været under enhedshåndtering, der ser lydkortet ud til at være installeret og alt ser okay ud. Jeg kan også godt komme ind i lydjustering og alt det der, og dér brokker den sig heller ikke noget med at den ikke kan finde lydhardware.

Jeg forsøgte derefter at hente nogle drivere til kortet fra andre hjemmesider, men de virker heller ikke.

Hvad kan jeg gøre? Der er tale om en Thinkpad r51.

Drivers blev forresten hentet fra denne hjemmeside:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-55029.html
08. august 2007 - 22:47 #1
Altså sådan en sag: http://www.datamarked.dk/images/6/430_0.jpg
... lige et godt ? - hvordan 'hører' du lyden ?

Nogen BIOS BIP lyd under POST opstart ?
Avatar billede peterfloee Nybegynder
08. august 2007 - 22:49 #2
Du kan prøve at skrive "sndvol32" i kør (win + r). Tjek om noget slået på mute og at der er skruet op for det hele..
Avatar billede minus Nybegynder
08. august 2007 - 22:51 #3
Ja, det er den. Der er ingen lyde ved opstart.
Og når selve styresystemet er startet op, er der heller ingen lyd. Det er som om computeren er stum. Men den kan godt opfatte at man har mikrofon tændt, da programmet der medfølger driveren viser en slags bar af en art der vibrerer når man snakker.
Avatar billede minus Nybegynder
08. august 2007 - 22:58 #4
peterfloee--> alt er slået til, og skruget helt op. Har skruget op for alle under lydindstillinger, selv de som ikke har noget med lyden ud af højtalerne at gøre.
08. august 2007 - 23:28 #5
... bruger du EXTERNE højtaler ? Til det rigtige stik *S* ? Prøv andre højtaler/hovedtelefoner ?
Avatar billede minus Nybegynder
08. august 2007 - 23:30 #6
Bruger computerens egne højtalere. Har prøvet med mit headset, intet lyd i den heller..
08. august 2007 - 23:50 #7
... hvis du taget hovedtelefoner på og piller ved stikket (ud/ind) ? Er der så noget som helst at høre ? knas/brag ?
Avatar billede minus Nybegynder
09. august 2007 - 15:37 #8
dr1_larry > Ja, der kommer en slags skratte/knas lyd af en art.
10. august 2007 - 08:46 #9
Det var bare for at bekræfte elektrisk forbindelse mellem PC'en hardware lydkort -> øret ...
10. august 2007 - 08:48 #10
... Hmmm... ikke yderliger lige nu ...

Hvis man kunne finde en BOOTBAR DOS ting som ka' aflevere noget lyd...
10. august 2007 - 08:49 #11
http://www.ultimatebootcd.com/ - har en masse test ting. Mon der skulle være noget med PC højtaler test ???

Bare for at dele problemet på midten - SOFTWARE eller HARDWARE problem ?
16. august 2007 - 22:58 #12
(Har du prøvet noget?)
Avatar billede minus Nybegynder
05. november 2007 - 22:38 #13
asdasd
06. november 2007 - 07:53 #14
What ???