Avatar billede mthoma3 Nybegynder
08. august 2007 - 20:18 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Computer slukker og, kan ikke starte.

Hej allesammen.
Jeg har et problem med en computer, den slukker af sig selv, helt umotiveret, og man kan ikke tænde for den på knappen igen. Man er nødt til at hive stikket ud af væggen og sætte det i igen.
Nogle gange når jeg ikke engang at starte windows helt op, før den gør det, andre gange kan jeg uden problemer bruge den i flere timer.
Nogen der ved hvad der er galt?
Maskinen kører windows xp.
Avatar billede klavil Seniormester
08. august 2007 - 20:59 #1
Det kunne være din temperatur på din cpu der bliver for høj. har du mulighed for at aflæse den. Ellers gå ind i din bios og vælg monitorsettings.
Eller det kan være din PSU altså strømforsyning der bliver varm således at hvis der sidder en termosikring indbygget, slår den fra.
08. august 2007 - 22:49 #2
PSU overbelastning !
Hvis den ikke lukkede ned af sig selv _kunne_ der gå ILD i systemet - det HAR jeg oplevet i en GAMMEL PC; knister og røg/små flammer ud bagpå - ikke sjovt...
http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede the_champ2007 Nybegynder
08. august 2007 - 22:50 #3
måske du skal skifte kølerpasta?
Avatar billede klavil Seniormester
09. august 2007 - 00:09 #4
I bios hedder det hardwaremonitor til aflæsning af cpu temperaturen. Kontroller lige din blæser til cpuén om den skulle være løs eller meget beskidt. Har du lavet noget for nylig som kunne være skyld i det. Ny hardware, flyttet på pc, skilt/skiftet noget, installeret noget nyt software.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. august 2007 - 06:57 #5
Jeg tror også ligesom dr1 larry at din strømforsyning (PSU) yder for lidt i forhold til det forbrug maskinen har,oplys os om indmaden i komputeren?
Avatar billede mthoma3 Nybegynder
09. august 2007 - 22:17 #6
Jeg vil prøve at gøre den ren inden i så, aner ikke om der ligger meget støv i den, har aldrig haft den skilt ad.
Hvad er kølerpasta for noget? og hvor sidder det henne?
Avatar billede klavil Seniormester
09. august 2007 - 23:10 #7
dr1_larry: Hvis strømforsyningen ikke yder nok ift. størrelsen af computeren, så skulle han jo have bygget ekstra hardware i for at kunne belaste PSUén mere end normalt, men det lyder som om den lige er begyndt med problemet.

mthoma3: lad os lige få lidt svar på de spørgsmål vi har stillet, så er det måske nemmere at pejle sig ind på problemet
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2007 - 06:44 #8
klavil han kunne f.eks have sat nyt grafikkort i vi ved det bare ikke.
Avatar billede klavil Seniormester
10. august 2007 - 14:35 #9
Du har fuldstændig ret. vi må have noget at gå efter først
Avatar billede mthoma3 Nybegynder
10. august 2007 - 20:48 #10
Jeg har aldrig haft den åbnet, aner faktisk ikke hvad hardware der er i den, tror nok den har noget der hedder geforce.
Avatar billede klavil Seniormester
11. august 2007 - 12:20 #11
hvad med programmer du har installeret for nylig
Avatar billede mthoma3 Nybegynder
12. august 2007 - 09:50 #12
Tak for hjælpen, jeg skildte den ad i går, der var virkelig meget støv inden i den, og nu virker det hele igen, tror det var det.

Hvordan giver jeg point?
Avatar billede klavil Seniormester
12. august 2007 - 10:25 #13
vi smider et svar og så kan du fordele dem.
Det var da godt det blev løst.
12. august 2007 - 18:19 #14
Ping...

(Det vat et [svar]...)