Avatar billede dk_akj Nybegynder
08. august 2007 - 14:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

as sysdba = insufficient privileges

Hej Experter

Jeg har givet op, næsten da, jeg skal ihvertfald bruge noget input.

På en Win2000 server med oracle 8.1.7 har jeg 2 instancer kørende, wt og ap

Fra en klient kan jeg ikke connecte som sysdba på wt, det virker fint på ap:

conn system/pwdpwd@wt as sysdba
ERROR:
ORA-01031: insufficient privileges

uden as sysdba:
SQL> conn system/pwdpwd@wt ;
Forbindelsen er oprettet.

Det må da betyde at password er korrekt.
For en sikkerhed skyld lukkede jeg WT og oprettede en ny pwd fil med oradim, i kan jo næsten gætte det ikke gjorde nogen forskel.

initWT og initAP er "identiske" og
remote_login_passwordfile = exclusive

sqlnet.ora:
# SQLNET.ORA Network Configuration File: D:\Ora8\network\admin\sqlnet.ora
# Generated by Oracle configuration tools.
# SQLNET.AUTHENTICATION_SERVICES= (NTS)
NAMES.DIRECTORY_PATH= (TNSNAMES, ONAMES, HOSTNAME)

Hvordan kan det være at jeg kan "as sysdba" på ap men ikke på WT ? Hvad kan være galt ?

//akj
Avatar billede teepee Nybegynder
08. august 2007 - 15:38 #1
Jeg mener ikke at du skal connecte til en beste´mt sid når du benytter as sysdba prøv
connect system as sydba eller bare connect / as sysdba i stedet
Avatar billede dk_akj Nybegynder
08. august 2007 - 16:05 #2
Desværre, men husk også at det virker fint på AP som kører på samme server.

F:\>set oracle_sid=wt
F:\>sqlplus /nolog
SQL*Plus: Release 9.2.0.1.0 - Production on Ons Aug 8 16:04:24 2007
Copyright (c) 1982, 2002, Oracle Corporation.  All rights reserved.
SQL> connect / as sysdba
ERROR:
ORA-12560: TNS:Protokoladapter-fejl

//akj
Avatar billede teepee Nybegynder
09. august 2007 - 09:28 #3
Anyway, hvis du kan sætte den til wp sid'en og du kan connecte, så er det vel fint?
Hvad skal du lave som du ikke kan når sid'en står på ap?
Avatar billede teepee Nybegynder
09. august 2007 - 09:29 #4
...ap sid'en ikke wp
Avatar billede dk_akj Nybegynder
10. august 2007 - 07:57 #5
Jeg kan ikke få lov at conencte fra OEM som sysdba. Uden sysdba kan jeg heller ikke få lov at luke instancen.
Avatar billede bpuschl Nybegynder
14. august 2007 - 12:45 #6
Hvad med sys brugeren? får du samme fejl?
Avatar billede bpuschl Nybegynder
14. august 2007 - 12:49 #7
Kan du sende den oradim kommando du udførte?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
15. august 2007 - 09:47 #8
Dooh, orapwd selvfølgeligt, ikke oradim.

Men tak for tippet med sys, der kunne jeg logge på og har så granted sysdba rights til system.

Vil du svare ?
//akj
Avatar billede bpuschl Nybegynder
16. august 2007 - 09:02 #9
Jepper :-) tak for points