Avatar billede catu Nybegynder
06. august 2007 - 14:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Liste med database

Jeg har en bar, hvor vi viser fodboldkampe. I den forbindelse laver jeg hver måned en liste over de kampe der spilles. Jeg vil gerne lave en side der i stedet for at man manuelt skal taste dem ind, kan hive dem ud fra en database, hvor de er tilføjet. Hvad hedder sådan noget, hvis jeg skal søge hjælp om det på nettet? Der skal jo nok laves en side hvor man kan taste kampene ind, og hvor de så gemmes i en database eller en fil. Jeg har adgang til php og mysql på mit webhotet. Og så skal der vel laves et script på den nuværende side der henter de næste fx 30 dages kampe ind fra databasen eller filen.

Jeg har egentlig bare brug for nogle hints til søgeord omkring emnet, eller endnu bedre - et link til nogle sider der viser lidt om hvad det er jeg skal igang med..
Avatar billede lord_mike Nybegynder
06. august 2007 - 15:42 #1
Her er nogle keywords:

PHP
MySQL
-Kommandoer:
--INSERT
--SELECT
--DELETE

Jeg kan kun hjælpe med MySQL (Og asp ;)), så jeg overlader dig til en anden der vil hjælpe :)
Avatar billede catu Nybegynder
06. oktober 2010 - 16:44 #2
Lukker