Avatar billede fanth Nybegynder
06. august 2007 - 13:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fjerne dubletter / makro

Jeg har et regneark hvor jeg har en datafil (D1) hvori som ser lidt ud ala dette:
A
Per
Ole
Ib
Per
Ib
Ulla
Ole

Jeg skal have lavet en liste I et andet ark (DC1) hvori der er en liste hvor der kuin står et eksemplar af hvert navn:
A
Per
Ole
Ib
Ulla

Dset vil sige at dubletter samt eventuelt blanke skal fjernes.

Har på fornemmelsen at der skal bruges en makro, men ved ikke helt hvordan denne skal se ud.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

På forhånd tak
Fanth

Ps. Jeg bruger engelsk version af office 2007 hvis det har nogen betydning.
Avatar billede mugs Novice
06. august 2007 - 13:46 #1
Måske du kan få hjælp her:

http://www.eksperten.dk/spm/459663
Avatar billede fanth Nybegynder
06. august 2007 - 15:40 #2
Perfekt. Takker
Avatar billede fanth Nybegynder
06. august 2007 - 15:41 #3
Perfekt. Takker
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
07. august 2007 - 10:56 #4
xl har også et indbygget værktøj til dette ... ihvertfald i 2003:
hvis din liste er i col A med overskriften "A" i A1, så skriv "A" i celle B1 og tag menu - data - filter - advanced filter, click på options "copy to another location" og på "unique records only". Definer list range til A1:A8, criteria range til den samme A1..A8 og copy to boksen til B1. Tryk OK og så skulle den være der. Blanke bliver dog ikke helt fjernet, men vil summeres til at kun at optræde én gang, hvilket så vil være uden betydning hvis listen kun består af alphanumeriske værdier.
Hilsen