Avatar billede pctiger Nybegynder
03. august 2007 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg af router (wireless broadband)

Har en gl. "Northq wireless broadband router" fra aldi. Har fået 8Mb wan (tdc).
Måler båndbredde direkte (pc koblet direkte til router) på tdc's router til 6.8Mb. Men via den trådløse router max. 4.5Mb båndbredde.
Nogen der kan anbefale en god router. Skal bruges som trådløs enhed der hjemme.
Vh/Jens
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. august 2007 - 10:54 #1
Jeg har gode erfaringer med denne router fra Linksys:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069
Avatar billede der_kommandant Praktikant
03. august 2007 - 11:02 #2
-> pctiger
Kunne du ikke være lidt mere specifik med hvilken produkter der skal tilsluttets routeren - det er jo ikke helt uvæsentligt om du har 802.11b eller 802.11N adaptere, eller om du kører 10mbit eller Gigabit på dit LAN.
Avatar billede pctiger Nybegynder
03. august 2007 - 11:13 #3
uha....er ikke sådan ekspert:-(
Men...i wireless mode (på pc'en) står der:
(Default) - Connect to either 802.11a, 802.11b or 802.11g wireless networks.

Nye router skal tilsluttes router fra teledanmark.
Den eneste jeg bruger der hjemme er 2 pc'er der kobler trådløst op mod Northq routeren.
Vh/Jens
Avatar billede wittchen Nybegynder
09. august 2007 - 20:31 #4
Jeg har lige haft glæden af at købe http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069 som thesheriff også anbefaler. En Linksys router, som jeg synes virker godt og har et godt signal. Den er nem at finde ud af og sætte forskellige sikkerheds ting op på som godkendelse af mac-adresse og lignende. Jeg har før haft D-link, men har ikke være så heldig med dem.

Så mit valg ville helt klart stå på en linksys model.
Avatar billede wittchen Nybegynder
09. august 2007 - 20:41 #5
(Jeg laver den lige som et svar)

Jeg har lige haft glæden af at købe http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069 som thesheriff også anbefaler. En Linksys router, som jeg synes virker godt og har et godt signal. Den er nem at finde ud af og sætte forskellige sikkerheds ting op på som godkendelse af mac-adresse og lignende. Jeg har før haft D-link, men har ikke være så heldig med dem.

Så mit valg ville helt klart stå på en linksys model.