Avatar billede thomasmyg Nybegynder
02. august 2007 - 20:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

database udtræk til webshop

Jeg har lavet en webshop, hvor jeg lige nu har lidt problemer med udtrækket af databasen.

Hvis I går ind på www.millet-design.dk og går ind og kigger på en vare vil I ligge mærke til at det afhænger af hvilken undervaregruppe man går ind i for at se forskellige størrelser.

Jeg har efter LANG tids "kamp" med ophavkvinden endelig fået lov til at vise hendes vare på en ny måde.
Den måde jeg gerne vil vise varene på er meget enkel, men driller mig en del. Jeg vil gerne have en vare kun bliver vist i en undervaregruppe, hvor man der fra kan vælge hvilken størrelse man vil have via fx. en dropdownmenu.

Tabellerne der håndtere varene kan I se her www.hilsoe.dk/webpictures/database.gif.
Avatar billede kjulius Novice
02. august 2007 - 21:50 #1
Hvad er det helt konkret der er problemet?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
02. august 2007 - 22:18 #2
når jeg prøver og få én vare i én undervaregruppe så får jeg den lige så mange som der er størrelser, altså hvis en vare er til salg i størrelserne 56, 62, 68 og 74 så bliver varen vist 4 gange i stedet for en.
Avatar billede kjulius Novice
02. august 2007 - 22:30 #3
Det burde kunne klares ved at sætte en DISTINCT på:

SELECT DISTINCT v.*
FROM shop_varer v
INNER JOIN shop_varer_str_ref vs ON v.VareID = vs.VareID
WHERE undergruppeID = ? AND synlig = 1
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. januar 2008 - 15:24 #4
Problemet er fixet, har bare ikke fået lukket spørgsmålet.