Avatar billede caroc Praktikant
05. juni 2001 - 19:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PaintShopPro hjælp

Hej

Hvordan kan jeg i paint shop pro 6.0 indsætte et billede og så justere på billedet størrelse??
Avatar billede thaufer Nybegynder
05. juni 2001 - 19:51 #1
vil du sætte billedet ind på en bagrund??
Avatar billede caroc Praktikant
05. juni 2001 - 19:54 #2
jeg opretter et blankt billede og så sætter så billedet ind som new layer men det er ikke stort nok til at dække hele mit blanke billede
Avatar billede caroc Praktikant
05. juni 2001 - 19:54 #3
som baggrund ville også være fint hvis altså det så kunne dække det hele
Avatar billede hhansen Nybegynder
05. juni 2001 - 19:55 #4
Indsæt billedet (fra udklipsholder) som lag
herefer kan du justere billedet vha. resize i picture menuen, så vidt jeg husker, har pt. ikke programmet ved hånden.
Avatar billede caroc Praktikant
05. juni 2001 - 19:57 #5
så er det selve det blanke billede som bliver større.. det er billedet som skal være større
Avatar billede lhawk Nybegynder
05. juni 2001 - 20:24 #6
Tryk på ikonet lige under forstørrelsesglasset i venstre side. Så kan du ændre størrelse.
Avatar billede callesen Praktikant
06. juni 2001 - 07:49 #7
Som lhawk skriver eller nemmere og mere \'kontrolabelt\': resize billedet til den ønskede størrelse inden du sætter det ind.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
07. juni 2001 - 17:32 #8
caroc> ctrl+o -> image-> resize
Avatar billede ezzuk Nybegynder
07. juni 2001 - 17:33 #9
kun ctrl + O, hvis altså billedet ikke er åbent :-)
Avatar billede caroc Praktikant
07. juni 2001 - 21:47 #10
ok har fundet ud af det..

Er der ikke nogen som kan hjælpe mig til hvordan man laver nogen fede effekter med teskt i programmet..
Så skal jeg nok hæve lidt..
Avatar billede ezzuk Nybegynder
07. juni 2001 - 22:36 #11
www.pinoy7.com -> han har gode tutorials til psp 6