Avatar billede Himbear Nybegynder
01. august 2007 - 16:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lydkort/højtalere til iMac

Hej,

Jeg har en 24" iMac derhjemme, som jeg bl.a. afspiller al min musik fra. Lige nu bruger jeg bare de indbyggede højtalere og det lyder ikke super godt. Der er digital og analog udgang, men jeg ved ikke hvor god kvaliteten er. Vil det være en god idé at købe et eksternt lydkort? (1)

Jeg har overvejet at købe Bose's Companion 5. Den tilsluttes via USB, men bruger den så stadig lydkortet i iMac'en? (2)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256657

Jeg har også kigget på andre sæt, f.eks laver Bose også et mindre sæt, det er bare alm. analog tilslutning. Er der stor kvalitetsforskel fra analog til digital? (3)

Ellers nogle gode forslag til et godt højtalersæt, gerne bare 2.1? (4)

Mange tak!
Avatar billede simonsen-peter Nybegynder
01. august 2007 - 20:21 #1
En anden løsning kunne være at købe en Airport, afspille musikken via airtunes og lige ind i dit nuværende anlæg.

Peter
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. august 2007 - 22:31 #2
Det nuværende anlæg er nærmest solgt ;)
Avatar billede Himbear Nybegynder
02. januar 2008 - 23:12 #3
Jeg lukker