Avatar billede allankjaer Nybegynder
31. juli 2007 - 12:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tømme et share for alle filer og mapper

Jeg er administrator for et system og vi har et share/en folder der hver fredag nat tømmes for alle filer. MEN jeg kan kun slette alle filer i mit share + alle filer i undermapper - jeg kan dog ikke komme af med de tomme mapper/foldere i min batch-fil. Nogle der ved hvordan??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. juli 2007 - 17:48 #1
Hvordan ser scriptet (koden) ud?
Avatar billede allankjaer Nybegynder
01. august 2007 - 09:43 #2
Problemet er allerede løst med en batch-fil efter lang søgning på Google. Tak for indsatsen :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. august 2007 - 14:37 #3
Ifølge Ekspertens regel §2.7 skal løsningerne, der indvolverer points, offentliggøres.

Husk at lukke spørgsmålet, og tage pointsne selv, da du selv har fundet løsningen.

Ved lukning af spørgsmål:
Husk at MARKERE dit navn i boksen til venstre, og klikke på ACCEPTER-knappen, efter at du har lagt et SVAR.

Ekspertens regler: http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede allankjaer Nybegynder
01. august 2007 - 14:43 #4
Ha ha! :-D OK, tak for oplysningen og henvisningen til reglerne. Værs'go:

@echo off
if {%1}=={} @echo Syntax DelMT Folder&goto :EOF
if not exist %1 @echo Syntax DelMT Folder - %1 not found.&goto :EOF
setlocal
set Folder=%1
:: REMOVE EMPTY SUBFOLDERS
for /f "tokens=*" %%A in ('dir /ad /s /b %Folder% ^|Sort /Reverse') do (
RmDir "%%A" 2>NUL
)
:: REMOVE FOLDER, IF EMPTY
RmDir %Folder% 2>NUL
endlocal