Avatar billede phospheer Nybegynder
30. juli 2007 - 23:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar

Hej!
Jeg skal have købt en ny bærbar computer. Da jeg så kigger lidt rundt er der jo kommet en del nye processorer..
Jeg skal primært bruge computeren til skrivning, spil, surfe på nettet og matematiske grafiske programmer, så den skal vel være stærk nok, men heller ik en NASA computer..
Skal jeg vælge Intel Core 2 Duo, Intel centrino, Athlon eller hvad skal jeg ta? Vil gerne ha det mest pålidelige til prisen..
Avatar billede drgonzo Praktikant
31. juli 2007 - 01:50 #1
hvad er max budget?
Avatar billede phospheer Nybegynder
05. august 2007 - 20:37 #2
Jeg troede oprindeligt jeg kunne klare mig for 5000 kr, men når jeg ser på ram, grafik og evt dual core processor, så kan jeg godt se at 7000 også kan gå...
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. august 2007 - 09:19 #3
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=316219 fra 7k og ned finder du nok ikke bedre tilbud.
Avatar billede phospheer Nybegynder
06. august 2007 - 09:35 #4
Okay.. Men er core teknologien det rigtige at vælge? For har hørt det ikke er så pålideligt endnu.. Og det er lidt det jeg går efter..
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. august 2007 - 10:10 #5
Så har du hørt fuldstændigt forkert. Core arkitekturen er den bedste arkitektur på markedet lige PT og har givet AMD et tab på ca 1.000.000.000$ i måneden siden den udkom, ham/hende, den/dem der har fortalt dig det, kan du godt kalde totalt uvidende om CPU arkitekturer for det er ca så forkert som det kan være. Core arkitekturen dominerer bærbar, stationær og på server markedet går det også pænt godt. Core arkitekturen er noget af det bedste der er sket CPU markedet i lang tid
Avatar billede phospheer Nybegynder
06. august 2007 - 10:35 #6
Okay så ;) Så bliver det valget! Tak for hjælpen! :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. august 2007 - 10:40 #7
så smider jeg lige et svar så vi kan få lukket spørgsmålet