Avatar billede blacktiger Nybegynder
29. juli 2007 - 00:39 Der er 12 kommentarer

OTD: meningsløse svar

Jeg har lige flamet en random bruger her: http://www.eksperten.dk/spm/789273 :)

Nu er jeg ikke selv aktiv på eksperten mere (var engang for _mange_ år siden under en anden bruger), men kunne godt tænke at høre andre, og mere aktive, brugeres holdning omkring sådan nogle kommentarer/"svar".

Er det ok at give dårlig karma pga det? (som jeg har gjort)
Bør man advokere mere for at det *ikke* er okey?
Bør man advokere for at alle andre også giver den type kommentarer dårlig karma?
Skal der ligefrem laves regler på området? (hvornår et link er relevant og hvornår det bare er spam er vel som altid en ren subjektiv vurdering).
Er jeg bare blevet gammel og bitter? eller er det okey bare at poste random google-søgninger og håbe på der flader lidt points af på en?
Avatar billede strych9 Praktikant
29. juli 2007 - 01:13 #1
> Er det ok at give dårlig karma pga det?
- Næh, det synes jeg ikke. Hvorfor skulle en bruger martres i de næste 10 år for at forsøge at hjælpe. Du har vel ikke tænkt dig at komme tilbage, og holde øje med om brugeren er holdt op med at lægge den slags svar som du helt subjektivt ikke bryder dig om, og så fjerne karmatildelingen senere.

> Bør man advokere mere for at det *ikke* er okey?
- Næh, for det ER sådan set OK. Du mener altså ikke, at brugere som ikke ulejliger sig med at søge på google, eller læse manualen, på noget tidspunkt skal have et STFW eller RTFM svar? Eksistensen af internetfora retfærdiggør på ingen måde dovenskab.

> Bør man advokere for at alle andre også giver den type kommentarer dårlig karma?
- Karmasystemet er under afskaffelse, men igen: Det er en anelse fjollet at du antyder at en hel brugerskare skal kaste sig ind i sådan en situation som et sultent kobbel ulve og uddele karma-tæsk. Især når man tænker på at brugeren i det konkrete tilfælde ser ud til at gøre en velment indsats i et klodset formuleret spørgsmål. Skulle han jordes helt for det og så forlade eksperten som en bitter mand pga mobning? Det var da nærmest en afskyelig tanke at give udtryk for.

> Skal der ligefrem laves regler på området?
- Reglerne er faktisk fine som de er nu, omend de kunne være håndhævet lidt mere hårdt.

> Er jeg bare blevet gammel og bitter?
- Det ved jeg ikke, men jeg synes du skal arbejde lidt på din tolerance. Du virker en anelse xenofobisk...
Avatar billede enya Nybegynder
29. juli 2007 - 01:16 #2
Jamen dog... Er min sølle "indsats" på E. virkelig en debat værd..?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2007 - 01:55 #3
Jeg er principielt enig i at man bør råbe op i tilfælde af meget tynde svar for slet
ikke at tale om misvisende eller decideret forkerte svar.

Jeg kan dog ikke se noget problem i det spørgsmål du henviser til. Indtil videre er
en google søgning jo det bedste svar. Måske kommer der mere konkrete svar senere.

Det er ikke engang lagt som svar men kun som kommentar, så spørger og alle andre har alle
muligheder for at kommentere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2007 - 10:45 #4
"Er det ok at give dårlig karma pga det? (som jeg har gjort)"
Nej, for du deltager jo ikke i debatten, udover at du prøver at rette på spørgers mening...

"Bør man advokere mere for at det *ikke* er okey?"
Hvorfor skulle man?

"Bør man advokere for at alle andre også giver den type kommentarer dårlig karma?"
Nej, for så bør alle der stiller spørgsmål, oppe sig gevaldigt, så brugere som dig ikke behøves at læse mellem linierne og ændre på den måde spørgsmålet er stillet på.

"Skal der ligefrem laves regler på området? (hvornår et link er relevant og hvornår det bare er spam er vel som altid en ren subjektiv vurdering)."
Igen - nej. Det kræver at spørger skriver PRÆCIST hvad der ønskes - det gøres der i dette tilfælde ikke - selv om du læser noget andet...

"Er jeg bare blevet gammel og bitter? eller er det okey bare at poste random google-søgninger og håbe på der flader lidt points af på en?"
Som spørgsmålet stilles - ja. Var der præciseret nærmere, så nej.
Avatar billede enya Nybegynder
05. januar 2008 - 17:28 #5
Mon ikke det er lukketid her...?
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 04:20 #6
Lukketid...???
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 16:41 #7
???????????????
Avatar billede strych9 Praktikant
10. februar 2008 - 17:12 #8
enya -> blacktiger er en af de forum krigere som godt kan lide at stå på en sæbekasse og lege djævlens advokat. Han kommer ikke igen...
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 17:22 #9
Tja - man kan jo aldrig vide sig sikker.. :(
Men så lige, at han havde oprettet en nyt spm. i dag.. derfor denne reminder til ham..
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. februar 2008 - 17:24 #10
Så lad os spamme hinandens og hans mailboks....
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 17:26 #11
*LOL*.. Det ku' vi selvfølgelig gøre... :-)
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 17:31 #12
Forøvrigt, så frabeder blacktiger sig at man "bare spammer ham" i det nye spm - så han vil sikkert blive meget "glad"...!?http://www.eksperten.dk/spm/818845