Avatar billede anabash Nybegynder
28. juli 2007 - 15:06 Der er 13 kommentarer

Computer genstarter/blå skærm, expert hjælp behøves.

Hej Experter! jeg har virkelig brug for noget hjælp.

specs:
<b>
Windows XP/SP2
ASUS P5N-E Sli Bundkort
Core 2 Duo, 2.4ghz. (E6600)
2x 1024 DDR2, PC2-6400 Corsair Ram
520W Corsair PSU
Nvidia Geforce 8800GTS(320mb ram)
Seagate Harddisk, 320GB 7200rpm.
Antec Perfomance One P160W kabinet.
</b>

Der er masser af air flow og køling, temp. i speedfan ligger på 30-40 grader på alle komponenter max, osse efter flere timers spil.

Har de nyste Geforce Drivers installed, den 11/7 (kan jeg se på min downloadeded fils dato)

Min computer den genstarter, enten med eller uden blå skærm, tilfældigt. Det kan ske efter 5 min, det kan ske inden den overhovedet kan loade windows up, og det hænder at der er dage hvor der intet sker.

Jeg har brugt et debugging tool, til at se mine mini dump files, men jeg fatter hat af det! .. så har brug for noget kvalificeret hjælp.

1), den 15/6

BugCheck 1000008E, {c0000005, bf9f4f0f, b7e7208c, 0}

Probably caused by : nv4_disp.dll ( nv4_disp+1ff0f )

Followup: MachineOwner

2), den 26/6

BugCheck 1000007E, {c0000005, bfac4a95, a9cfbc4c, a9cfb948}

Probably caused by : nv4_disp.dll ( nv4_disp+efa95 )

Followup: MachineOwner

3), 5/7

BugCheck 1000007E, {c0000005, bfac4a95, a8f9dc4c, a8f9d948}

Probably caused by : nv4_disp.dll ( nv4_disp+efa95 )

Followup: MachineOwner

4), 11/7

BugCheck 1000000A, {1c7c3d3, 2, 1, 806e5a16}

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for aswMon2.SYS
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for vsdatant.sys
Probably caused by : aswMon2.SYS ( aswMon2+695e )

Followup: MachineOwner

5) 11/7

BugCheck 10000050, {a78ed981, 1, ba6419c0, 0}

Could not read faulting driver name
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for aswMon2.SYS
Probably caused by : memory_corruption

Followup: memory_corruption

6) 11/7

BugCheck 10000050, {ba9d8f0d, 1, bf806b40, 0}

Could not read faulting driver name
Probably caused by : memory_corruption

Followup: memory_corruption

7) 28/7 (idag)

BugCheck 1000007F, {8, 80042000, 0, 0}

Probably caused by : ntkrpamp.exe ( nt!KiFastCallEntry+f8 )

Followup: MachineOwner

<i><b>please hjælp mig... </b></i>
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2007 - 16:23 #1
Hvilket virusprogram bruger du
Avatar billede oskar Nybegynder
28. juli 2007 - 16:28 #2
Umiddelbart ser det ud til at have noget med dit grafikkort at gøre. Det er ikke altid det går godt når man opgraderer til sidte nye. Gå ind i enhedshåndtering, fjern Nvidia og genstart maskinen så du bare kører på standarddrivere. installer derefter driverne fra den originale cd.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. juli 2007 - 21:10 #3
Når der er forskellige fejlkoder på de blå skærme, og 0x50 optræder hyppigt, så _plejer_ det at være RAM problemer. Enten system RAM eller RAM på gfx kortet.

Men der er nogle andre ting at checke på også:

Siden det er et ASUS board med 650i chipset, så bør du benytte de nVidia drivere som du fik fra CD'en til motherboard, og ikke referencedriverne fra nvidia.com

BIOS opdater motherboardet. Der har været problemer med nVidias SLI chipset og Corsair RAM.
Sæt også timingen på din RAM manuelt inde i BIOS, og ikke på auto. Sæt den til noget der er kompatibelt. Feks 5-5-5-12-2t eller hvad der nu passer til din konfiguration. Spørg eventuelt på Corsairs forum hvilke indstillinger der er bedst til din RAM + motherboard konfiguration. Deres supportere, ansat af Corsair, er flinke til at svare derinde.

Test din RAM med memtest86 - www.memtest86.com

Tag grafikkortet ud og sæt det forsvarligt ned i soklen igen.

Prøv disse ting. Jeg tror nu mest at det er RAM timingen som driller dig, og at RAM testen nok viser alt ok.
Avatar billede anabash Nybegynder
28. juli 2007 - 21:50 #4
Okay, jeg er lige hjemme hos kæresten de næste par dage, men kigger på det når jeg kommer hjem igen... jeg vil prøve at lægge memtest86 på en cd rom, og kører det... og hvis der ingen fejl er der? .. så prøver jeg at uninstall nvidia drivers... selvom, det mærkelige er at, jeg opdaterede jo gfx drivers den 11/7 , og den dag fik jeg 3 fejl på memory .. og før det var det nv4 disp fejlene..

så det er måske grafikkortet?? ... det værst tænkelige er motherboard eller psu ,, fordi, så skal jeg til at fjerne alt.. ;) cpu, ram og GPU kan nemt skiftes i guess... men, vil prøve det i anbefalder... men, eller andet i kan tyde udfra hypoglyfferne?
Avatar billede anabash Nybegynder
30. juli 2007 - 18:30 #5
Jeg har kørt memtest nu, og der var ingen errors efter 10 pass...

hvad skal jeg nu gøre?? .. så må det vel enten være grafik kortet eller mobo?
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. juli 2007 - 21:03 #6
Fejlmeddelelserne kunne tyde på der er noget galt med dine GFX drivere. Har du prøvet at starte i Fejlsikret og så fjerne alt gfx driver halløj, genstarte og installere nyeste driver? EVT opdatere din chipsæt driver
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. juli 2007 - 21:09 #7
aswMon2.SYS
kunne tyde på noget problemer med avast anti virus, kører du det? Hvis du kører Avast antivirus, ud med det og ind med AVG eller anden gratis software. aswMon2.sys er en del af avast anti virus og har virkeligt fucked nogen systemer op på det seneste
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 19:49 #8
Stadig problemer ??
Avatar billede anabash Nybegynder
22. august 2007 - 18:38 #9
Ja, sådan da... har pillet den ene ram blok ud, og maskinen har kun haft 2 BSOD de sidste 2 uger hvor jeg har kørt uden den ekstra ram blok. så jeg går udfra enten er det dimm1 slotten, ellers er det rammen som der er noget galt med.

de to BSOD efterfølgende skyldtes en nv4.disp.dll fejl.
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. august 2007 - 19:23 #10
havde du avast? nv4 er din gfx driver
Avatar billede anabash Nybegynder
24. august 2007 - 13:27 #11
Ja, havde AVAST, men har skiftet til AVG som foreslået... ved godt at nv4.disp.dll er gfx drivers, men, har både hentet nye drivers, og brugt dem fra cd'en som fulgte med gfx kortet, men får fejlen uanset hvad.
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. august 2007 - 16:08 #12
husker du at fjerne gamle drivere inden du installerer nye? Har du prøvet en modded driver fra www.ngohq.com ? Har du nyeste chipsæt driver installeret?
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:34 #13
Hallo, hvad med noget respons??