Avatar billede kizz Nybegynder
27. juli 2007 - 12:27 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

brænde Avi film på dvd

Jeg har 4 avi film,som hver fylder ca.700 mb.Kan jeg brænde dem over på en dvd skive og derefter afspille dem i en dvd afspiller ? og hvis,hvordan skal jeg brænde dem i f.eks Nero ?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
27. juli 2007 - 12:48 #1
ja, du skal brænde dem med eks.. convertXtoDVD
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2007 - 13:18 #2
Ja du skal brænde den som Supervideo CD i Nero.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. juli 2007 - 13:20 #3
Du kan kun gøre det hvis din DVD understøtter AVI.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2007 - 13:42 #4
silbidor alle dvd afspillere kan afspille supervideo
Avatar billede Jensen DK Novice
27. juli 2007 - 13:49 #5
Min DVD optager kan ikke afspille AVI filer, har været nød til at convertere til DIVX.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
27. juli 2007 - 13:58 #6
hvis du brænder det med ConvertXtoDVD bliver filmene konverteret fra avi til dvd format, og du kan derefter se dem på alle dvd afspillere (der modtager brændte dvd'er naturligvis)
Avatar billede Jensen DK Novice
27. juli 2007 - 14:20 #7
Det findes ikke på mit brænderprogram så det er nok derfor at jeg ikke kender convertxtoDVD.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juli 2007 - 14:22 #8
Hvis du har en film i avi format der kun fylder 700Mb, er de sikkert allerede i divX format. Uderstøtter din afspiller DivX?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
27. juli 2007 - 14:55 #9
http://www.downloadcentral.dk/?action=showProgramGame&id=TlRneA==

prøv der.. der kan du hente trial.. og købe..

konverterer både alm avi og xvid og divx film til alm dvd..
laver også menuer .. og kan indsætte undertekster på flere sprog.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2007 - 20:08 #10
Hvorfor konvertere når der bare skal vælges Super Video CD i format?
Avatar billede kizz Nybegynder
31. juli 2007 - 09:47 #11
Sker der noget med kvaliteten,hvis man konverterer ?
Avatar billede kizz Nybegynder
31. juli 2007 - 09:48 #12
Forøvrigt,så havde jeg tænkt mig at brænde alle 4 avi´s på samme dvd skive.er det muligt ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. juli 2007 - 14:05 #13
Hvis du vil konvertere til Super Video, tror jeg ikke din afspiller vil sluge videoen, da den standard er beregnet til CD og ikke DVD. Jeg er slet ikke sikker på at du kan få noget program til at lave en DVD med Super Video.
Som jeg før har skrevet, tror jeg dine videoer allerede er i DivX. Hvilke formater kan din afspiller tage?
Det er vel film vi snakker om, ikke? Hvad er længden på de 4 film?

Alternativt må du konvertere dem til DVD format, og brænde dem på hver sin skive. Det er nu engang også det format der passer bedst til en DVD.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
31. juli 2007 - 17:58 #14
med ConvertX kan du godt smide flere film pr dvd.. ikk noget problem..

Du skal dog være opmærksom på at ved for mange film går det ud over kvaliteten ..

Normal konvertering fra AVI/DivX til dvd, giver plads til 2 film pr skive, uden kvalitets tab..

Kvaliteten på dvd er bedre end kvalitet på Divx eller andet komprimeret avi ..
Derfor intet tab når du går fra divX til dvd
Avatar billede Matejzkezman Nybegynder
13. december 2010 - 14:21 #15
hej. faldt lidt over denne traad. lige hvad jeg har brug for <) . Jeg har et par store film liggende i MKV /bluray format. Jeg vil gerne braende dem ud paa DVD i et format saa de fleste DVDer kan afspille, fx supervideo som er forslaaet laengere oppe. er det muligt at lave MKV/Blu RAY til eks supervideo eller andre formater der kan afspilles i de fleste DVD afspillere? Haaber det er til at forstaa. Mvh Matejz Kezman.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2010 - 20:28 #16
Matejzkezman
Du skal lige oprette dit eget spørgsmål.