Avatar billede leif Seniormester
26. juli 2007 - 20:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mail-In database eller User

Hej,

Jeg har en diskussion med mig selv, om man egentlig burde bruge Mail-In database for Fælles mailbokse ? Eller om det mest smarte er er registrere det som en bruger, men uden ID fil og Krypteringsnøgle.

Kan du være med til at afgøre min personlige diskussion.

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
27. juli 2007 - 12:25 #1
mail-in er gratis. User  kræver licens, afhængig af fortolkning.
Mailin kan have problemer med Kalenderschedulering, hvis man inviterer over internet med kunder/leverandører/kontakter pga afsender/notesnavne etc.

User oprettet som DWA giver bedst resultat. Ingen id-fil !!!
Avatar billede leif Seniormester
27. juli 2007 - 13:00 #2
Dvs. når det reelt kun er til Mail med mulighed for DWA via sit eget Username and Password så vil en Mail-In database være helt OK ?
Avatar billede leif Seniormester
27. juli 2007 - 13:01 #3
Men kan jeg i en Mail-In database sætte at Afsender mailadressen fx. er Hotline@ således at brugeren som sender mailen bare sættes som Sent By ?
Avatar billede jogii Nybegynder
28. juli 2007 - 23:51 #4
ja. Jeg plejer at oprette mail-in-registrereringer på typen <Mail-in-navn>/<firmanavn>,
altså hvis jeres firma hedder Acme og mail-in skal være support, så navngiver jeg mail-in med Support/Acme. Den advarsel, du måtte få under registreringen om ikke at anvende / i mailin-navne skal du bare ignorere. Desuden angiver du her den tilknyttede internet-adresse.

I selve DWA-databasen, skal du angive dette navn som ejer af databasen. I Notes gøres det via Tools->Preferences...->Mail->Basics->User Configuration. (og her bliver der checket om navnet er hierarkisk, det er derfor der skal et / i navnet).
Avatar billede leif Seniormester
29. juli 2007 - 09:16 #5
Kanon, kan du så måske svare mig på et sidste spørgsmål ?

Kan det passe at hvis jeg vil have både Internet adresserne Support@ og Hotline@ så skal jeg lave det som 2 Mail-In databaser, men bare pege på samme database ?
Avatar billede jogii Nybegynder
29. juli 2007 - 19:27 #6
ja præcist, men pas på med den udgående adresse, så der ikke opstår ambivalends der.
Ellers er det meget nemt, synes du ikke?
Avatar billede leif Seniormester
02. september 2007 - 17:25 #7
Jep, det var nemt nok