Avatar billede neoman Novice
25. juli 2007 - 23:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Det virker ikke, Det går galt, Hjeælp mig, bla bla bla

Eftersom titlerne allerede bliver filtreret for smiley's og diverse tegn, hvad med at filtere for "...virker ikke...", "...går galt..." og "hjælp" ?

Hverken jeg eller de andre skribenter er tankelæsere, og så går de første par indslag i diskussionen med "hvad er det du ville of hvad gør den så" type afklaringer.

Folk skriver jo det som kommer dem nærmest i kampens hede, men for en udenforstående som ønsker at hjælpe  er "virker ikke" een ligning med to ubekendte: indlægsskriveren ønskede tydeligvis at et eller andet skulle ske (den første ubekendte), men han får tydeligvis et andet resultat (den anden ubekendte). Udfra dét er det tit ret svært at gætte, hvilke tiltag man skal overveje.

Eftersom en værdifuld ting ved E burde være, at man kan søge efter andre folks problemer og løsninger, så burde ubrugeligt fyld som "virker ikke", "hjælp" og "går galt" være bandlyst fra titler (og for den sags skyld også indlæg.
Avatar billede thegenuine Praktikant
25. juli 2007 - 23:17 #1
Jeg oplever det ikke som noget problem, og jeg synes, du overdriver.
En del af brugerne på E er total novicer, der knap nok kan tænde sin computer, og derfor, er det svært for dem at beskrive fejlen. Der er selvfølgelig tilfælde, der hvor det er alt for indforstået, men man kan ikke forlange af alle brugerne er perfekt formulerende i det danske sprog.
I sidste ende går det ud over dem selv, fordi der ikke er nogen, der gider svare på indlægget.
Avatar billede neoman Novice
25. juli 2007 - 23:35 #2
Jeg overdriver? Ok - beklager meget, at jeg fik dig inkluderet blandt dem som ikke  behersker tankelæsning :-)
Avatar billede kalp Novice
26. juli 2007 - 00:01 #3
Må indrømme, at mit problem oftere lægger i, at forstå selve indlægget korrekt:D

og ret ofte, så klikker jeg mig væk igen - selv om chancerne for, at man kunne hjælpe med en løsning var stor.

men personligt tænker jeg, at det bare er mig, som ikke kan forstå spørgsmålet=) og så overlader jeg det til andre, som kan forstå sådan et slags indlæg.

En sigende overskrift er selvfølgelig rart, men uden et velforklaret problem så kan man stadig ikke bruge det til noget=)

og ligemeget hvor meget der filtreres i ord i et spørgsmål så vil det ikke garantere et bedre forklaret problem.
Det kræver en intelligent bot der kan forstå hvad der er man prøver på og skrive.

hertil kan man sige, at denne bot skal være ekstremt intelligent hvis man kigge på hvor "gode" folk er til, at stave:D

- og jeg gad ikke selv gennemlæse mit indlæg for grammatiske fejl og stavefejl;)
Avatar billede kalp Novice
26. juli 2007 - 00:09 #4
neoman >> kan man "reducere" afsatte point eller er det en coadmin der har været idne og pille?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2007 - 18:29 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2007 - 18:31 #6
Jeg kan også nogen gange ryste på hovedet over diverse beskrivelser af et problem.

Men man skal huske på, at var spørger istand til at give en præcis fejl beskrivelse
med al relevant information, så ville han med 90% sandsynlighed også kunne finde
svaret !
Avatar billede thegenuine Praktikant
29. juli 2007 - 18:36 #7
Lige mine ord, arne v!!
Avatar billede neoman Novice
30. august 2010 - 18:36 #8
Så er det vist på tide at lukke :-)