Avatar billede hummel Nybegynder
23. juli 2007 - 16:27 Der er 11 kommentarer

Programmering, Hvad skal jeg vælge?

Ja, Jeg har besluttet af jeg vil lære et eller andet programmering sprog. Problemet er bare at jeg ikke ved hvad for et jeg skal vælge. Jeg har arbejdet med HTML og CSS så jeg er ikke helt ny til sådan noget.

Jeg vil godt havde at i kommer med en forklaring på de sprog som er og hvad i synds er bedst at begynde med.

Mange Tak på forhånd
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2007 - 16:37 #1
http://www.eksperten.dk/artikler/251

kunne give dig et overblik over nogle af mulighederne !
Avatar billede hummel Nybegynder
23. juli 2007 - 16:51 #2
Hvad vil være nemmest at begynde med, C# eller Java?

Som det står til det efter jeg har læst det vil det være C# men vil godt lige høre nogen flere hvad i synds?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. juli 2007 - 16:56 #3
Personligt synes jeg C# er nemmest at gå i gang med når man ser på IDE og compiler.
Og når du kan det ene sprog, er det andet forholdsvis let at lære.
Avatar billede hummel Nybegynder
23. juli 2007 - 16:58 #4
Mange Tak :)

Så er det valgt, Det bliver C# :)
Avatar billede warg Nybegynder
23. juli 2007 - 17:07 #5
var der ingen der skulle have haft point?
Avatar billede ranglen Nybegynder
23. juli 2007 - 17:10 #6
Men .NET frameworket, er det ikke cirka en trillion gange større end Javas? Så der er nok at gå i gang med
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2007 - 17:11 #7
C# er stort set et superset af Java, saa det kan vanskeligt vaere nemmere at laere
som sprog.

Det er vist mange aar siden at VS var ledende indenfor IDE.

Fordelene ved C# og .NET er:
  - god integration med Windows (du river haar ud af hovedet hvis du bare skal
    laese noget far registry i Java)
  - langt nemmere brug af native/unmanaged kode (DllImport er meget nemmere end JNI)
  - support for COM
  - bedre GUI framework
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2007 - 17:14 #8
.NET framework og Java API er ca. af samme stoerrelse.
Avatar billede ranglen Nybegynder
23. juli 2007 - 17:17 #9
Ok. Så er der jo ingen grund til at overdrive
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:44 #10
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2007 - 21:20 #11
??