Avatar billede moltov Nybegynder
23. juli 2007 - 11:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trådløs Internet over et større område

Hej Alle

Jeg skal lave et trådløst netværk på et stort område. Der er nok ca. 150 x 150 meter. Sådan cirkus.

Er der noget jeg skal bruge udover trådløs router til nettet og trådløse modtagere til pc'erne`? Eller er det nok til at række over hele pladsen?

VH
Moltov
Avatar billede steelman Novice
23. juli 2007 - 11:40 #1
Hvad bestaar "omraadet" af? Er det en bygning eller?
Avatar billede moltov Nybegynder
23. juli 2007 - 11:45 #2
Nej, det er en åbent plads i en park
Avatar billede kenp Novice
23. juli 2007 - 14:17 #3
Det er ikke sikkert at 1 router kan klare det.. så skal den ihvertfald stå præcist i midten, og chancen for at det vil virke godt er minimal, hvis det er mere end 5 klienter du skal have på trådløst.
Avatar billede moltov Nybegynder
23. juli 2007 - 14:21 #4
Hej Kenp

Hvad skal jeg så stille op, hvis det skal fungere?

VH
Moltov
Avatar billede kenp Novice
23. juli 2007 - 15:57 #5
Det kan jeg ikke svare dig på.. det kommer jo an på mange ting. men hvis du regner ud med 5 brugere pr. AP så kan du sikkert regne ud hvor og hvormange du skal bruge.
Avatar billede moltov Nybegynder
23. juli 2007 - 16:01 #6
Dvs. Jeg skal bare have 2-3 stykker af dem samme type router som jeg har til netforbindelsen? Og med antennen pegende mod netforbindelsen?

Ja, undskyld, men jeg er ny i trådløs verdenen :-D
Avatar billede moltov Nybegynder
23. juli 2007 - 16:02 #7
Obs.. Det er fordi jeg tænkter på en kabel net, hvor man skal have en "booster" hvergang man overstiger vis antal meter, ellers virker nettet ikke.
Avatar billede kenp Novice
23. juli 2007 - 16:19 #8
Nej du skal ikke have flere routere. men accesspoints som du enten skal forbinde med kabel til din router eller have nogle som kan bridge.

Men hvis du er hel ny i at skulle dække sådan et område, så ville jeg ringe til nogle professionelle.
Avatar billede moltov Nybegynder
25. juli 2007 - 08:47 #9
Måske jeg skulle lave et netværk som kabling i stedet? Det er jo nem nok :-D

ps. Kenp svar venligst næste gang så point kan uddeles :-)

VH
Moltov
Avatar billede kenp Novice
25. juli 2007 - 21:43 #10
Det bedste ville være kabling, hvis alle skal have højst mulige hastighed.
Avatar billede moltov Nybegynder
26. juli 2007 - 11:09 #11
Tak for hjælpen. Det bliver kabling så :-)

Moltov
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
29. juli 2007 - 01:09 #12
Du kunne evt. også bruge en N-Draft router DVS. 300Mbit fra ASUS Linksys eller en af de andre. N-Draft routerne er bagudkompatible med 54Mbit. Men deres rækkevidde er længere. Dog skal du uanset hvilken routertype af de trådløse du vælger, sørge for at routeren bliver højt placeret.