Avatar billede haolan Nybegynder
22. juli 2007 - 13:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

komplet Postnr & By tabel

Hej

Nogen der ligger inde med en komplet table med alle postnumre og der tilhørende byer i danmark som man kan nasse? :)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2007 - 14:05 #1
du kan downloads data hos PostDanmark ganske gratis.

Det kommer som en Excel fil (faktik er det bare en cvs fil separeret med tab).

http://www.postdanmark.dk/iis/postnumre/services.asp

Jeg lavede saa bare et Perl script til at loade tingene op med.
Avatar billede leif Seniormester
22. juli 2007 - 14:51 #2
Der er kun 1 "problem" den er ikke komplet, jeg kender 1 postnummer som ikke er i listen, men okay, det bruges kun 1 gang hver 5 år !
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2007 - 17:51 #3
hvis ikke postdanmark har en komplet list hvem skulle saa?

og hvilket postnummer er deet saa?
Avatar billede leif Seniormester
22. juli 2007 - 17:59 #4
Det er er postnummer som sagt bruges til en speciel anledning i 2006 og vil sikkert også blive brugt igen (Håber jeg da på) i 2011 da det også blev brugt i 2001, nemlig 8686 Julsølejr

Men jeg regner da ellers med at deres liste er Opdateret, da det jo ikke er hverdag der dukker et nyt postnummer op.
Avatar billede haolan Nybegynder
26. juli 2007 - 20:56 #5
Hmm slet ingen der har en komplet mysql db liggende?  har ikke helt styr på hvordan man får det kopieret over fra excel fil
Avatar billede haolan Nybegynder
07. august 2007 - 20:38 #6
Hvordan får jeg lagt det over fra excel arket til min MySQL db?
Avatar billede nickern Nybegynder
14. august 2007 - 11:38 #7
kan du php?
For så er det bare at kopiere bynavne ink. postnummer over i en txt fil, og så uploade den på din db. og så lave et script der indsætter dem i din db:)

Læs evt. med her: http://www.eksperten.dk/spm/791179
Avatar billede nickern Nybegynder
14. august 2007 - 11:40 #8
og hvis du så også ønsker at 8686 Julsølejr kommer med, så kan du jo hurtigt selv skrive den ind;)

leif hvorfor bruges den kun hvert 5. år og så lige i 2001 og 2006?
Avatar billede nickern Nybegynder
14. august 2007 - 18:20 #10
nå okay - men så skal den vel næppe i en database-liste.

Går ud fra at haolan ønsker at vide, hvilken by brugerne er fra, eller lignende
Avatar billede haolan Nybegynder
14. august 2007 - 19:19 #11
Det er lige hvad jeg skal ja..
Men en bekendt fandt heldigvis en MySQL fil til mig fra postDk :)

Så fik selv løst problemet..
Avatar billede haolan Nybegynder
14. august 2007 - 19:20 #12
Kan desværre ikke poste et link,da jeg ikke kan finde det igen :S

Men det var fra et tidligere spørgsmål her på eksperten..
Avatar billede haolan Nybegynder
11. november 2007 - 20:38 #13
Glemte da at lukke af her..

Hvis nogen ønsker MySQL databasen med postnumre, så sig endelig til :)