Avatar billede andreasnoack Nybegynder
20. juli 2007 - 10:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Xemacs og inverse search

Mit problem er, at når jeg laver inverse search fra DVIen, åbnes en ny xemacs i stedet for, at den buffer jeg allerede har åben, viser det sted jeg søger efter. Jeg har bemærket, at det kun er Xemacs, som gør det, mens GNU Emacs godt kan søge i den åbne buffer, men jeg vil gerne bruge Xemacs, så er der nogen, som kender en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2007 - 10:48 #1
åbnede du DVI vieweren fra XEmacs? og på en sådan måde at inverse search detection er slået til?

Ellers kan den ikke vide hvilken emacs den skal snakke med.
Men jeg anvender kun GNU EMacs, så jeg kan ikke sige noget om XEmacs. Tror google er bedre at søge på.
Avatar billede andreasnoack Nybegynder
20. juli 2007 - 10:53 #2
Ja jeg åbner xdvi gennem Xemacs, så den burde vide besked. Jeg bruger Xemacs fordi, jeg har ofte ikke kan klippe og indsætte tekst fra GNU Emacs til f.eks. et browservindue. Et kendt problem?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2007 - 11:00 #3
Det problem har jeg til tider. Men det har vist mere med X at gøre.

Har du husket at slå source specials til? Når jeg har slået source specials til og beder Emacs om at starte xdvi, så spørger den om den skal starte med inverse search (så startes der en speciel server som Xdvi snakker med), uden dette ved den ikke hvad den skal snakke med.
Avatar billede andreasnoack Nybegynder
20. juli 2007 - 11:08 #4
Jep. Har husket det hele og der virker for då vidt også, men jeg er trær af, at der åbnes et nyt Xemacsvindue hvergang.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2007 - 12:01 #5
Tjek evt. denne

http://docs.kde.org/stable/en/kdegraphics/kdvi/inverse-search-editor.html

Har du tjekket om gnuclient faktisk kører? (ps -fu)
Avatar billede andreasnoack Nybegynder
20. juli 2007 - 13:21 #6
Perfekt. Nu virker det. Tusind tak for hjælpen. Bare post et svar, så du kan få pointene.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2007 - 13:32 #7
et dummy svar