Avatar billede squazz Novice
19. juli 2007 - 15:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan virker fjernsupport

Heey there
Jeg sidder og roder med noget fjernsuppoort over MSN 8.1 og over selve programmet...
Jeg prøver at få forbindelse til en af mine kammeraters computer, men jeg får hele tiden den besked, at han muligvis har lukket det ned, hvilket han ikke har...
Hvad kan der være galt? Det virker udemærket jeg gør det inden for samme husstand, ip, router, you name it, men lige så snart jeg skal ud af huset går den gal...
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 16:15 #1
Ja, fordi at port 3389 ikke er åbnet i en firewall / router imellem jer
Avatar billede squazz Novice
19. juli 2007 - 20:58 #2
Hmm, er det alt der kan være i vejen?
Hvis port 3389 bliver åbnet begge steder, virker det så?
Og hvordan gør jeg det? Kan jeg gøre det i min firewall, eller hvordan?
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 21:18 #3
Det skal være den modtagende ende i indadgående retning
Avatar billede squazz Novice
19. juli 2007 - 22:48 #4
Ok, det vil sige at min klient skal have åbnet port 3389, hvordan gør vi det?
Jeg er ikk så godt til det her nemlig, hehe, er det nk bare at gøre det via Firewall i antivirus eller den indbyggede i windows?
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 23:35 #5
Hvis han/hun har Router på skal der laves en NAT i routeren
Avatar billede strych9 Praktikant
19. juli 2007 - 23:35 #6
Hvis I begge sidder bag NAT router så fungerer direkte remote support via MSN ikke. Dvs det gør det hvis I begge enabler UPnP i jeres routere, forudsat at det er UPnP kompatibele routere.
Hvis dette ikke kan lykkes, så er der ikke andet at gøre end via hjælp og support at generere en support forespørgsel som kan sendes på feks email.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. juli 2007 - 23:37 #7
og leif du tager desværre fejl. MSN <-> MSN remote support er ikke over port 3389.
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 23:39 #8
Hvad port bruger den så ? Jeg mener da sidst jeg legede med det åbnede jeg port 3389, så virkede det ! Men ved du så hvad port den bruger ?
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 23:49 #9
Avatar billede strych9 Praktikant
19. juli 2007 - 23:56 #10
MSN er en UPnP applikation. Derfor fortæller den routeren at den skal åbne første ledige port over 1024 (hvilket så ofte, men ikke altid, vil være port 1025), og dette portnummer sendes så i en ticket tilbage til requester som så forsøger at åbne forbindelse.
Check selv med netstat =)
Og hvad kan jeg sige.. nettips.dk tager nok fejl. Jeg har informationen fra MSN tech FAQ fra MS selv, og fejlsøgte på det så sent som i sidste uge i forbindelse med at det skulle fungere over en corporate firewall.
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 23:58 #11
squazz -> Kan anbefale dig at kigge på VNC løsninger hvis det er noget du har brug for med jævne mellemrum ! Jeg bruger selv: http://www.uvnc.com/
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2007 - 00:02 #12
strych9 -> Det ser ud som jeg jeg må bøje mig, testede lige på et par maskiner, og det ser ud til at jeg må give dig ret :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
20. juli 2007 - 00:18 #13
yesh, men det er kun i msn <-> msn scenarierne. Via e-mail mener jeg den benytter 3389, og via almindelig remote desktop er det bestemt også 3389.
Det er en sand kælling at arbejde med når man har nogle lidt større firewalls og en rigid sikkerhedspolitik at holde sig til.. Lade nogle hundrede brugere sidde og åbne porte ad-libitum via UPnP i sin firewall? I think not. =)
Avatar billede ranglen Nybegynder
20. juli 2007 - 00:27 #14
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb456978.aspx

som jeg læser ovenstående, så kan upnp afhjælpe, hvis man ikke er ekspert, til at prikke hul i routeren. Er man "ekspert", behøver man ikke upnp
Avatar billede strych9 Praktikant
20. juli 2007 - 06:13 #15
Avatar billede squazz Novice
20. juli 2007 - 23:08 #16
Tak for hjælpen, jeg fik det til at virke