Avatar billede amazon Nybegynder
18. juli 2007 - 12:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

illustrator-fil påvirker tekst i InDesign

Jeg har lavet en stjerne i illustrator, som jeg bruger i mit Indesign-dok.
Her henter jeg ind, og lægger en skygge på. selvom illustrationen ikke lapper ind over min tekst, så ligger feltet ind over, men da der ikke er baggrund burde det jo ikke gøre noget.
Men... min tekst bliver mærkelig ulden/fed, der hvor illustrationsfeltet ligger ind over. Det er noget med skyggen, for uden skygge virker det fint. Hvad gør jeg galt?
Er der ikke en anden løsning end at rette felt-faconen til manuelt?
Avatar billede nielle_p Nybegynder
19. oktober 2007 - 14:46 #1
Prøv at lade være med at hente den ind som grafik i InDesign, men bare marker og kopier det fra Illustrator og så sæt det ind i InDesign.
Avatar billede amazon Nybegynder
22. oktober 2007 - 09:27 #2
Åh undskyld - det var et gammelt spørgsmål, som jeg ikke har fået lukket.

Jeg løste problemet ved at rette felt-faconen til.

Mht. at kopiere stjernen direkte ind i indesign, så er det da i visse tilfælde en mulighed, for at undgå de firkantede felter, men jeg bruger generelt ikke den metode, da det begrænser mine muligheder for at have én ekstern fil at rette i. Bruger jeg en sådan stjerne 10 gange på 12 sider skal jeg jo have fat i 120 elementer, hvis der skal flere takker på stjernen el. lign. Men tak for buddet!

Jeg lukker lige efter mig! - hav en rigtig god mandag!