Avatar billede showsource Seniormester
18. juli 2007 - 08:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ændre default karakter sæt

Hej
Hvordan får jeg iso som default karaktersæt når mysql starter? ( istedet for UTF_8 )
Har prøvet at tilføje i mysql.cnf men det virker ikke ???
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2007 - 04:09 #1
Avatar billede showsource Seniormester
25. juli 2007 - 13:50 #2
ehh, ja, men den mysql jeg snakker om ligger på en ubuntu-desktop, installeret med "add/remove" og er derfor ikke selv "herre over" install. Men det burde jo være nok at ændre i my.cnf ?

Men måske er det heller ikke her, mit egentlige problem ligger.
Når jeg poster en formular, hvor der skal laves en INSERT, er jeg nødt til at bruge utf8_decode() for at gøre brug af æ, ø og å ???
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2007 - 02:41 #3
Den angivne løsning i linket er at angive en command line parameter til mysqld.
Avatar billede showsource Seniormester
26. juli 2007 - 11:20 #4
kan du så fortælle mig hvor jeg tilføjer parameteren på en ubuntu?
mysql starter ved opstart.
Avatar billede showsource Seniormester
06. december 2007 - 08:45 #5
Lægger du et svar arne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2007 - 15:08 #6
svar